در سی و دومین جلسه شورای شهر اهواز؛

بودجه سال آینده شهرداری اهواز تصویب شد/ مسئولان ناامنی در ملاشیه را جدی بگیرند

خورنا: بودجه سال آینده سازمان شهرداری اهواز در جلسه علنی شورای شهر اهواز به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در سی و دومین جلسه شورای شهر لوایحی چون شرایط برگزاری مناقصه بیلبورد های تبلیغاتی، مساعدت به مسجد علی ابن ابی طالب و هیئت خدام الزهرا و تعیین محدوده منطقه پنج اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

حسین حیدری یکی از اعضای چهارمین شورای شهر اهواز با بیان اینکه رفتار و گفتار بعضی از اعضا منجر به وارد آمدن هجمه های فراوان به عملکرد شورا در چند وقت اخیر شده است، عنوان کرد: متاسفانه بعضی از شهروندان که برای بیان مشکلات خود به جلسات شورا می آیند برای اعضا خط و نشان می کشند.

وی افزود: به دلیل به وجود آمدن یک جو نامناسب گاهی از بیان بعضی مسائل احساس نا امنی می کنم.

حیدری با اشاره به بیانیه روابط عمومی شهرداری برای شورای شهر اظهار کرد: من از رئیس شورای شهر اهواز تقاضا می کنم در مقابل این مسائل سکوت نکنند.

مشکل عمده معلولان اهوازی

رئیس انجمن معلولان شهر اهواز با حضور در این جلسه عنوان کرد: بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر در انجمن معلولان شهر اهواز عضو هستند.

کاظم عبیات افزود: عمده ترین مشکل معلولان در شهر اهواز عدم مناسب سازی امکانات رفاهی و خدماتی است.

وی با بیان اینکه از اعضای شورای شهر اهواز تقاضامند هستیم تا برای حل این مشکل با شهرداری اهواز تعامل داشته باشند، اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات این قشر از جامعه مسئله اشتغال آنهاست زیرا در این زمان بسیاری از افرادی که از لحاظ جسمانی در سلامت کامل قرار دارند بدون شغل هستند.

عبیات افزود: افراد داریا سلامت جسمی در صورتی که هیچ گونه شغلی برای آنها فراهم نشود به کارگری مشغول می شوند اما متاسفانه افراد معلول توانایی انجام این حرفه را نیز ندارند و بعضی از آنها مجبور به تکدی گری می شوند که این مسئله منجر به برهم ریختن منظر شهری نیز می شود.

مسئولان هشدار نا امنی در ملاشیه را جدی بگیرید

عقیل سیاحی شورایار منطقه منطقه ملاشیه اهواز نیز با حضور در شورای شهر اهواز اظهار کرد: تنها درمانگاه موجود در این منطقه به دلیل نبود پزشک و پرسنل متخصص به کشتارگاه تبدیل شده است. تنها کلانتری این منطقه نیز بدون امکانات و تجهیزات مورد نیاز است که این مسئله منجر به افزایش جرم شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل بی تدبیری مسئولان در شرکت ها و صنایع، بسیاری از شهروندان بومی این مناطق از محل کار خود اخراج شده اند و این در حالی است که شرکت های بزرگی در کنار این منطقه فعالیت می کنند.

سیاحی تصریح کرد: در منطقه محروم ملاشیه زمین چمن مصنوعی، کتابخانه، خط واحد اتوبوس، آسفالت معابر، پارک های محلی، مصلا و فرهنگسرا وجود ندارد.

علی ناصری عضو شورای شهر در این خصوص گفت: با توجه به آشنایی من با بحث های امنیتی، پیگیری تاسیس و تجهیز کلانتری در منطقه ملاشیه را بر عهده خواهم گرفت.

قربانعی سعادت نیا نیز در این خصوص افزود: کلانشهر اهواز دارای ۱۰ منطقه محروم است و مردم ساکن این مناطق با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات که در این زمینه وجو دارد عدم تعیین محدوده مناطق شهر اهواز است که امیدوار هستیم در سال آینده گرد محرومیت از نقاط مختلف شهر اهواز برداشته شود.

توسعه صنعت ساختمان سازی در اهواز

سیاوش ساعی فر نمایند انبوه سازان اهواز نیز با حضور در این جلسه عنوان کرد: یکی از دغدغه های مردم در شهر اهواز نوسازی بافت های فرسوده است.

وی افزود: برای توسعه صنعت ساختمان در کلانشهر اهواز به کمک شورای شهر نیازمند هستیم.

رئیس انجمن انبوه سازان اهواز با اشاره به اینکه، چهار ماه گذشته یک بسته پیشنهادی برای بهبود وضعیت صنعت ساختمان به شورای شهر اهواز فرستاده شد، گفت: اما متاسفانه در این مدت که گذشت توجهی به این بسته پیشنهادی از سوی اعضای شورا نشد.

ساعی فر تصریح کرد: در تفاهم نامه ای که شهرداری اهواز با سازمان نظام مهندسی منعقد کرده که در آن تاکید شده برای احداث ساختمان های گروه دال از مجریان ذی صلاح استفاده شود که متاسفانه در این زمینه هیچ گونه مشورتی با انبوه سازان صورت نگرفته است.

به گزارش مهر، بودجه سال آِینده سازمان شهرداری نیز با رای موفق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین بنری با عنوان تشکر از اعضای شورای شهر از طرف «اهالی رسانه های جمعی» نصب شده بود که مورد انتقاد خبرنگاران حاضر در جلسه قرار گرفت و خبرنگاران حوزه شورای شهر اهواز با نوشتن و امضای نامه ای و ارسال آن برای رئیس شورای شهر اهواز نسبت به این امر اعتراض کردند.

خبرنگاران اعتقاد داشتند که بنر نصب شده از سوی جامعه خبرنگاران خوزستان نبوده و معلوم نیست افرادی که اقدام به نصب آن در خصوص تشکر از اعضای شورای شهر کرده اند به چه هدف و نیتی دست به این اقدام زده اند.