هنرهای نمایشی خوزستان نیازمند نگاه ویژه مسوولان ارشد و فرهنگی استان

خورنا:: مدیر گروه تئاتر آیین مردم نیاز اصلی هنرهای نمایشی را توجه و نگاه ویژه مسوولان ارشد و فرهنگی استان عنوان کرد.

مصطفی بوعذار در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: فعالیتهای هنرهای نمایشی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران فرهنگی و مسوولان ارشد استان قرار گیرد.

وی افزود: در حالی که هنرمندان بی بضاعت و پر تلاش تئاتر در سخترین شرایط مشغول تهیه و تولید نمایشهای مختلف با موضوعاتی متنوع هستند و در عین گمنامی و بی نشانی نمایشهای خود را بعضا اجرا می کنند، انتظار می رود حداقل مدیران و مسوولان فرهنگی به ویژه شخص استاندار، فرماندار و شهردار و سابر مدیران شهری از نمایشهای بر روی صحنه دیدن کنند و از نزدیک با تلاش هنرمندان آشنا شوند و به ترویج فرهنگ تماشای تاتر کمک کنند.

مدیر گروه تاتر آیین مردم در خصوص میزان استقبال مردم از نمایش ها، عنوان کرد: مردم بارها نشان دادند که در مواجهه با اجرای آثار فاخر نمایشی با شکوه بی نظیری از انها استقبال می کنند و این پتانسیل در خانواده های اهوازی در تماشای نمایش های کودک و نوجوان به خوبی دیده شده است که این امر مسوولیت و وظیفه هنرمندان را در قبال حجم کثیر مخاطبان سنگین می کند.

بوعذار در این راستا ادامه داد: می بایست با تهیه و تولید نمایش های ساختارمند و پرمحتوا اجازه ندهیم رونق تالارهای نمایشی از دست برود.

وی تصریح کرد: ضعفهای ساختاری و نگاه های سلیقه ای برخی مدیران و عدم امکانات مناسب خلق آثار هنرهای نمایشی باعث شده که گاها نمایش های ضعیفی به روی صحنه برود و در ریزش مخاطبان نقش داشته باشد.