رئیس شورای شهر خرمشهر عنوان کرد:

دریافت حق آلایندگی خرمشهرحاصل تلاش مسئولین است/ انتقاد از اظهارات شهردار آبادان

خورنا: رئیس شورای شهر خرمشهر گفت: تلاش های شهردار و نماینده مردم خرمشهر در مجلس منجر به دادن حق آلایندگی به این شهر شد.

سید جواد ادریس پور در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: تلاش های شهردار و نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بسی جای تقدیر دارد چرا که گرفتن حق آلایندگی برای این شهر کار دشواری بود. گرفتن حق آلایندگی از شرکت هایی که باعث آلودگی محیط زیست و زیان هایی برای شهروندان می شوند حق مسلم شهرستانی هاست.

وی افزود: در حرکتی بی نظیر که شهردار خرمشهر با مساعدت نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان استانی انجام داد حق آلایندگی به شهرستان شهید پرور خرمشهر اختصاص داده شد.

رئیس شورای شهر خرمشهر  در جواب به واکنش تند و خشمگین شدن برخی مسئولان آبادانی از دادن این حق به خرمشهر گفت: مسئولان آبادان زمانی که به جوانان بیکار خرمشهر جایی در پالایشگاه آبادان برای کار کردن داده نمی شد کجا بودند که الان اینگونه جبهه های منفی علیه این شهر گرفته اند.

ادریس پور اظهار کرد: شهردار آبادان می گوید شاید پالایشگاه آبادان پا در آورده و به طرف خرمشهر حرکت کرده و ما خبر نداریم که این حق به خرمشهر داده شده من در جواب وی می گویم آقای شهردار آبادان، در رابطه با اینکه زمانی که هوای شرجی دود و آلاینده های پالایشگاه و پتروشیمی آبادان را تا خرمشهر می کشاند، این بوی بد در شهر خرمشهر می پیچد و همه مردم آن را احساس می کنند.

وی افزود: در این سال ها متأسفانه برخی مسئولان آبادانی کوشیده بودند که پالایشگاه آبادان فقط مختص شهر آبادان باشد و در حالی که جوانان خرمشهری با بیکاری و فقر دست و پنجه نرم می کردند، سهم آنها از پالایشگاه آبادان تنها دود آن بود.

رئیس شورای شهر خرمشهر اظهار کرد: گرفتن این حق کاملا قانونی و با کارشناسی های لازم انجام شده و این نشان از پشت کار و حق مسئولیت داشتن نماینده خرمشهر و شهردار این شهر در قبال مردم شهرشان دارد.