ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مساجد در شادگان

خورنا: مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شادگان خواستار حل مشکلات عدم استفاده از ظرفیت‌های مساجد در این شهرستان شد.

عبدالامام خزامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان، خواستار حل مشکلات عدم استفاده از ظرفیت‌های مساجد در این شهرستان شد و اظهار کرد: جهت حل این مشکلات باید اعضای فعال مساجد محبت، همدلی و مدارا را جزو ضروریات خود قرار دهند.

وی این امر را یکی از دغدغه‌های این کانون عنوان و اضافه کرد: باید زمینه‌‌ای فراهم‌ و علاقمندی نسل جوان را به فضای پاک مسجد هدایت کنیم.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شادگان تصریح کرد: امروز اکثر جوانان و نوجوانان به دنبال محیطی هستند تا بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند و با حسن استفاده از فرصت جوانی در این زمینه و توسط کانون‌‌ها در مساجد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترده و متنوع است، افزود: یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه فعالیت‌های دینی و مذهبی است که در این بخش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح کشور انجام می‌دهند.

خزامی با بیان اینکه حضور جوانان در کانون‌‌های فرهنگی و هنری‌ می‌‌تواند جلوی بسیاری از مسائل و مشکلات را بگیرد با تاکید بر رسالت کانون‌ها عنوان کرد: طرح‌های اوقات فراغت کانون‌‌ها ظرفیتی مناسب برای هدایت نسل جوان و گرفتار نشدن آنها به آسیب‌‌های اجتماعی است‌.

وی نقش کانون‌های فرهنگی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غنی سازی اوقات فراغت قشر جوان است و این کانون‌ها نقش مهمی برای فرهنگ‌سازی در جامعه دارند.‌

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شادگان با بیان اینکه مسجد اصلی‌ترین محل توسعه فرهنگی است خاطرنشان کرد: مساجد تنها محل عبادت نیست بلکه این مکان مقدس، محلی برای ارتباطات جمعی مردم، رسیدگی به امور محرومان و مشکلات مردم، مرکز اطلاع‌رسانی مردم و اجتماعات آنان در مناسبت‌های مختلف و پایگاه جهاد و مبارزه با دشمن است.