آماده‌باش آتش‌نشانی اهواز در آستانه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال

خورنا: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از آماده‌باش کامل این سازمان و تمهیدات آن در مراسم چهارشنبه آخر سال خبر داد.

امیر نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام ایستگاه‌های آتش نشانی در مناطق شهر اهواز در آمادگی کامل هستند تا بتوانیم چهارشنبه آخر سال را به آرامی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی از آماده باش ۱۰۰ درصدی ایستگاه‌های عملیاتی به مدت ۴۸ ساعت از تاریخ ۲۷ اسفند ماه و استقرار ۱۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق در نقاط حساس و حادثه‌خیز شهر برخوردار است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: برای مواجهه با حوادث احتمالی استقرار ۷ تیم دو نفره موتورسوار به همراه سیستم اطفاء حریق و استفاده از آن‌ها در گشت‌های سطح شهر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: استقرار شبانه‌روزی مدیریت سازمان، پرسنل اداری، معاون عملیات، فرماندهان مناطق شرق و غرب سازمان و… از تاریخ ۲۷ اسفند ماه به مدت دو شبانه روز در محل ستاد بحران سازمان آتش نشانی از برنامه‌های این سازمان است.

نجفی به تهیه بنر هشدار دهنده ویژه چهارشنبه و پخش آن از تلویزیون‌های شهری به مدت ۵ شبانه روز اشاره کرد و گفت: تهیه بروشور آموزشی هشدارهای انیمیشنی، فیلم‌های مستند و توزیع در مدارس و معابر عمومی شهر با رویکرد پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: همچنین نصب بنرهای هشدار دهنده در نقاط پرتردد و پر ازدحام، فعال‌‌سازی ستاد ایمنی شهر در بحث سرویس‌دهی هرچه بیشتر آتش‌نشانی‌های سازمان‌ها، ارگان‌ها و… به مجتمع‌های مسکونی سازمانی خویش جهت آگاه سازی شهروندان و چگونگی مواجهه احتمالی یکی دیگر از تمهیدات ما است.

این مقام مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی خود با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.