بر خلاف قوانین کار جمهوری اسلامی ایران انجام شد:

جلوگیری از فعالیت صنفی نماینده کارگران کشت و صنعت کارون شوشتر+اسناد

خورنا: مدیر حراست کشت و صنعت کارون طی نامه‌ای به «رضا سلطانعلی پور» در تاریخ ۳۰ دی تاکید کرده است وی از تاریخ ۱ بهمن به بعد، حق نمایندگی کارگران نگهبان کشت و صنعت کارون را ندارد.

به گزارش خورنا به نقل از ایلنا، نماینده کارگران نگهبان مزارع کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر (واقع در استان خوزستان) از جلوگیری از انجام وظیفه و تهدید به اخراج نمایندگان کارگری این واحد تولیدی خبر داد.

«رضا سلطانعلی‌پور» گفت: مدیر حراست کشت و صنعت کارون طی نامه‌ای به اینجانب در تاریخ ۳۰ دی تاکید کرده است از تاریخ ۱ بهمن به بعد، حق نمایندگی کارگران نگهبان کشت و صنعت کارون را ندارم.

وی ادامه داد: ممانعت مدیریت این واحد تولیدی از انجام وظایف نمایندگی کارگران را بر اساس ماده ۱۷۸ قانون کار به مقامات قضایی شهرستان شوشتر ارجاع داده‌‌ایم اما به دلیل طولانی بودن پروسه رسیدگی، حقوق کارگران در این مدت پایمال می‌شود.

ماده ۱۷۸ قانون کار صراحت دارد هر کس مانع از عضویت شخص یا اشخاص در تشکل‌های کارگری یا کارفرمایی شود و از ایجاد تشکل‌های قانونی و انجام وظایف قانونی آن‌ها جلوگیری کند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به جریمه نقدی از ۲۰ تا ۱۰۰ برابر حداقل مزد روزانه کارگر در تاریخ صدور حکم یا حبس از ۹۱ روز تا ۱۲۰ روز و یا هر دو محکوم خواهد شد.

به گفته سلطانعلی‌پور، رفتار کارفرمای کشت و صنعت کارون (متعلق به بانک کشاورزی)، تناسبی با شعار‌ها و سیاست‌های دولت یازدهم ندارد.

این کارگر مدعی شد که مدیران این مجموعه دولتی با ایجاد محدودیت برای نمایندگان کارگران، مانع از انجام وظایف نمایندگی آن‌ها می‌شوند.

نماینده کارگران نگهبان کشت و صنعت کارون شوشتر در پایان اظهار کرد: در حالی که شعار دولت یازدهم، استفاده از توان و ظرفیت‌های جامعه کارگری و حمایت از این قشر زحمتکش است، چنین رفتارهایی به افزایش فاصله گرفتن حدود ۴۰ میلیون جامعه کارگری و خانواده‌‌هایشان از دولت منجر می‌شود.

گفتنی است تلاش خبرنگار ما برای پیگیری وضعیت آقای سلطانعلی‌پور از مدیریت کشت و صنعت کارون تا لحظه ارسال خبر بی‌نتیجه مانده است.

22828 22829 22830