نصب ۱۳۸ دوربین کنترل سرعت در جاده های خوزستان

خورنا: رییس پلیس راه خوزستان گفت: تردد در جاده های خوزستان با ۱۳۸ دوربین پلیس راه رصد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قاسم قدرتی صبح امروز در مراسم آغاز مانور ارتقا و ایمنی راه که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به ویژگی هایی همچون آزادی عمل و ارزان بودن، بیش از ۹۰ درصد سفر ها در کشور از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.
وی افزود: بر اساس پژوهش های صورت گرفته اثبات شده است که بخش عمده ای از تصادفات جاده ای ناشی از خطای انسانی بوده که به همین منظور باید فعالیت هایی که در بخش ارتقا فرهنگ ترافیک صورت می گیرد، افزایش یابد.
رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه یکصد و ۳۵ تیم محسوس و نامحسوس مشغول گشت زنی در جاده های استان هستند، گفت: همچنین ۷۰۰ نفر از نیروهای پلیس راه افعال رانندگان را در جاده ها بازدید می کنند که البته بعضی نیروها نیز به صورت نامحسوس در اتوبوس های مسافربری حضور پیدا خواهند کرد.
قدرتی فعال نمودن تست سلامت و اعتیاد و بازرسی نامحدود مردمی را از جمله اقدامات پلیس راه در ایام نوروز برشمرد و اظهار کرد: ۱۳۸ دوربین کنترل سرعت نیز در نقاط حادثه خیز جاده های استان نصب شده است.
وی افزود: خط قرمز پلیس راه خوزستان برخورد با رانندگان خودروهای دارای نقص فنی است پس از آن با تخلفات سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ رانندگان برخورد خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز در این مراسم عنوان کرد: در مانور ارتقا و ایمنی راه ها سازمان های راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، هلال احمر و اداره کل حمل و نقل پایانه های استان حضور دارند.
احمد سیاحی افزود: بر اساس آمار ارائه شده سالانه هزار و ۲۷۷ نفربر اثر تصادفات جاده ای در کشور کشته می شوند که با توجه به این مسئله اهمییت این مانور مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه، ۲۰ درصد حمل و نقل جاده کشور در خوزستان انجام می شود، گفت: ما به دنبال این مسئله هستیم که این مانور نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمامی روزهای سال تداوم یابد.