امام جمعه اهواز: کاشت درخت یکی از راه های حل مشکل ریزگردها است

خورنا: نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: یکی از راه های حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان و کشور کاشت درخت و توسعه فضای سبز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایریˈ در خطبه های نماز جمعه درمصلای اهواز افزود: ریزگردها از معضلاتی است که همواره استان خوزستان و کشور را درگیر خود کرده هر چند این معضل منشاء خارجی دارد یکی از راه های از بین بردن آن، کاشت درخت و توسعه فضای سبز است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در استان خوزستان وجود دارد آلاینده های صنعتی است که کاشت درخت باز می تواند در کاهش این آلاینده ها بسیار موثر باشد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گذاری شده ضمن گرامی داشت هفته درختکاری خاطرنشان کرد که باید فرهنگ کاشت درخت بین مردم نهادینه شود و هر فرد حتی در محل زندگی خوددرختی را بکار که تا زمانی که این درخت پا برجاست و مردم استفاده می کنند عامل خیر و ثواب برای فرد است.

آیت الله موسوی جزایری افزود: کاشت درخت باید به یک تکلیف برای هر فرد تبدیل شود و منابع طبیعی استان نیز می تواند نهال در اختیار مردم قرار دهد تا کاشت درخت در جامعه رواج یابد.

وی به متقارن شدن ایام فاطمیه امسال در ایام نوروز اشاره کرده و از مردم و شهرداری های استان خواست تا زمینه را برای گرامیداشت این ایام فراهم کنند واز ایام فاطمیه غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: بزرگان و فقهای کشور بر رعایت فرهنگ اسلامی و مقدسات اسلام همواره تاکید دارند و وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان داشته در رواج هر چه بیشتر مسایل فرهنگی در جامعه نهایت تلاش را می کند.