کارگران جهاد نصر خوزستان در انتظار حقوق‌های معوقه

خورنا: کارگران جهاد نصر خوزستان خواستار حقوق‌های معوقه‌شان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، قشر کارگر در جامعه از دیرباز مورد فراز و نشیب‌های مختلف وابسته به جریانات اقتصادی قرار گرفته و همواره آسیب‌پذیرتر از سایر بخش‌های جامعه مسیر حرکت را می‌پیماید.

این روند به ویژه در بحث پرداخت حقوق‌ها با شدت و ضعف‌هایی همراه است و بیش از پیش نیازمند توجه جدی مسئولان ملی.

امروزه به وفور شاهد آن هستیم که در اخبار گوشه و کنار استان، نارضایتی‌های کارگران شرکت‌های مختلفی چون پتروشیمی و ارگان‌هایی چون شهرداری به دلیل عدم پرداخت حقوق‌های معوقه شکل می‌گیرد.

در شادگان اما شرکت آب و خاک با فعالیتی چندین و چند ساله و برخورداری بیش از یک‌صد کارگر، امروز با مشکلاتی در بحث پرداخت حقوق‌های کارگران مواجه شده است.

اما کارگران این شرکت که این روزها و تا پیش از فرا رسیدن پایان سال به امید پرداخت حقوق‌های معوقه خود نشسته‌اند دست به دامان مسئولان شهرستانی و استانی شده‌اند تا شاید با انعکاس مشکلاتشان به رسانه‌ها بتوانند به حق و حقوقشان دست یابند.

* مسئولان نبود نقدینگی را مطرح کرده‌اند

در این خصوص معاون فرماندار شادگان با ابراز نگرانی از وضعیت این کارگران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: حدود هشت ماه است که شرکت آب و خاک شادگان به کارگرانش حقوق و مزایا پرداخت نکرده است.

نعمت‌الله آلبوغبیش با بیان اینکه این شرکت زیر نظر جهاد نصر به فعالیت مشغول است اضافه کرد: طی مذاکراتی که با مسئولان این شرکت صورت گرفته است تنها دلیل عدم پرداخت حقوق‌های معوقه کارگران، نبود نقدینگی عنوان شده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص با مسئولان استانی نیز وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکل این کارگران حل و فصل شود.

معاون فرماندار شادگان افزود: به هر حال این کارگران تا پیش از پایان سال باید از حقوق و مزایای خود بهره مند شوند چون به دستمزدشان نیاز دارند و بدون دریافت حقوق، کار بی‌ارزش می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال در این شهرستان به اندازه کافی با اما و اگر و مشکلاتی مواجه است و اگر این کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوقشان دست از کار بکشند نیز بیکار شده و حتی به نان شب محتاج می‌شوند.

آلبوغبیش عنوان کرد: البته مسئولان این شرکت نیز قصد عدم پرداخت حقوق‌های کارگران را ندارند، اما در هر صورت باید این مشکل هر چه زودتر رفع شود، زیرا تا سال جدید چیزی باقی نمانده است.

*۸ ماه است حقوق نگرفته‌ایم

یکی از کارگران شرکت آب و خاک شادگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان عنوان کرد: هر ماه به ما وعده و وعید برای پرداخت حقوق را می‌دهند و در حال حاضر حدود هشت ماه است که هیچ خبری از دستمزدمان نیست و کم کم به پایان سال نزدیک می‌شویم.

وی گفت: بارها در خصوص این موضوع به مسئولان شهرستان نیز مراجعه کرده‌ایم اما گویی صدای شادگانی‌ها به استان شنیده نمی‌شود.

این کارگر شادگانی از مسئولان استانی و جهاد نصر می‌خواهد در خصوص رفع مشکل کارگران این شرکت تلاش کنند و کمی خودشان را جای ما بگذارند.

* دولت پول دهد مشکلات مالی رفع می‌شود

با این توضیحات کارگران و مسئولان شادگانی، قصد آن کردیم که با مسئولان شرکت آب و خاک و البته جهاد نصر نیز گفت‌وگویی داشته باشیم و علت تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای کارگران را از زبان خودشان جویا شویم.

متاسفانه تماس‌های مکرر خبرنگار ما برای صحبت با مسئولان این شرکت بی‌نتیجه بود و به نوعی پاس‌کاری محسوب می‌شد که بالاخره و در نهایت پس از چندین بار تماس و وقت مصاحبه توانستیم با مدیرعامل موسسه جهاد نصر ارتباط برقرار کنیم.

یدالله شمایلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان گفت: در خصوص وضعیت این شرکت و البته کارگران آن اطلاعات دقیقی در دست ندارم.

وی افزود: اما همکاران ما در استان باید پاسخگوی این موضوع باشند و مطمئناً همه تلاش خود را برای رفع مشکلات کارگران به کار خواهند گرفت.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر علت عدم پرداخت حقوق و مزایای چندین ماهه کارگران شرکت آب و خاک شادگان گفت: اگر از سوی دولت پول و اعتبار به پیمانکاران تزریق شود حتما حقوق کارگران نیز پرداخت خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: اما خود من نیز با مسئولان جهاد نصر در استان خوزستان در خصوص این موضوع وارد مذاکره می‌شوم و امیدوارم هر چه سریع‌تر بتوان نسبت به رفع آن اقدامات موثر را محقق کرد.

* اعتراض کارگران جهاد نصر خوزستان

اما چند روز گذشته نیز خبری بر روی خروجی خبرگزاری فارس مبنی بر «کارگران جهاد نصر خوزستان دست از کار کشیدند» قرار گرفت که آن را نمی‌توان زنجیره‌ای جدای از کارگران شادگانی دانست.

کارگران جهاد نصر خوزستان از شهرهای مختلف به اهواز آمدند و برای احقاق حقوق خود دست به تجمع زدند.

در این تجمع که از صبح امروز آغاز شده کارگران جهاد نصر خوزستان از شهرهای مختلف خوزستان از جمله شادگان و سوسنگرد حضور داشتند.

همچنین در این حضور کارگران جهاد نصر خوزستان، کارگرانی از شهرهای حمیدیه، شوش و هویزه نیز حضور یافتند.

تجمع کارگران جهاد نصر خوزستان در خیابان امام خمینی و خیابان کارون در مقابل درب ورودی موسسه جهاد نصر خوزستان برگزار شد.

در این تجمع کارگران خواستار پرداخت حقوق معوقه خود از ماه‌های گذشته شدند تا بتوانند شب عید را در کنار خانواده‌های خود شاد باشند.

با این توضیحات باید دست به دعا بود که اعتبارات پایان سال گذری به این شرکت شادگانی بیندازد و بتواند کارگران مزدبگیر را از مشکلات مالی که به شدت آنها را درگیر خود کرده رهایی بخشید.