شهردار اهواز: شرکت‌های آلوده‌‌کننده محیط زیست با پرداخت حق آلایندگی منت نگذارند

خورنا: شهردار اهواز گفت: بعضی از شرکت‌ها که محیط زیست را آلوده می‌کنند اگر هم به این دلیل پولی بدهند، منت سرمان می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی ظهر امروز در مراسم روز درختکاری که در جاده کمربندی اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۷۳ احداث کمربند سبز برای هفت استان کشور تصویب شد و در سال ۱۳۹۰ نیز اجرای این پروژه در اهواز با استفاده از منابع داخلی شهرداری رسماً آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون در قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ و۷۰۰ هکتار توسط شهرداری و با کمک استانداری درخت کاری شده است.

شهردار اهواز اضافه کرد: از امروز نیز درخت کاری قطعه زمینی به مساحت هفت هزار ۲۰۰هکتار انجام خواهد شد تا سرانه فضای سبز شهروندان که اکنون برای هر شهروند اهوازی ۱۳ و دو دهم است افزایش یابد.

موسوی بابیان اینکه اگر شرایط به این گونه پیش برود اتمام پروژه کمربند سبز ۱۴ سال به طول خواهد انجامید گفت: شرکت نفت، وزارت نفت و تمام شرکت‌هایی که از نعمت‌های خدادادی استان درحال بهره برداری هستند باید با ما در اجرای موفق این پروژه همکاری کنند.

وی با اشاره پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت‌هایی همچون نفت گفت: این شرکت‌های هوای اهواز را آلوده می‌کنند، بنابراین پرداخت حق آلایندگی حق مردم است و نباید در پرداخت آن منتی سر شهروندان بگذارند.

شهردار اهواز در پایان ابراز داشت: انتظار مردم این است که این شرکت‌ها در جهت عمران و آبادانی شهر بیشتر از خود احساس مسئولیت بکنند.