مقتدایی: گردش مالی پتروشیمی‌های خوزستان برای ما اهمیت دارد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: در رابطه با صنایع پتروشیمی در استان مساله گردش مالی و وصولی مالی و حساب‌های بانکی این صنایع برای استان مهم است.

 

به گزارش خورنا عبدالحسن مقتدایی در نشست شواری برنامه‌ریزی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: باید مشخص شود که گردش پولی صنایع پتروشیمی استان و تاثیر آن در اوضاع و اموال استان چگونه است.

 

وی افزود: همچنین باید مشخص شود که سهم اشتغال نیروهای بومی در مناطق ویژه پتروشیمی و خدمات این صنایع به شهرستان ماهشهر چقدر است.

 

مقتدایی تصریح‌کرد: حضور منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یک نعمت خدادادی در استان است که این مناطق و صنایع تاثیرات مثبت و منفی دارد که باید تاثیرات منفی را مورد بررسی و پاکسازی قرار دهیم.

 

وی عنوان‌کرد: اگر در حال حاضر برنامه مدون، منظم و تصمیم قانونمندی در رابطه با فعالیت و عملکرد فعالیت پتروشیمی گرفته نشود قطعا تا ۵۰ سال آینده شاهد این هستیم که شهر ماهشهر به یک بیغوله‌ای تبدیل شود.

 

مقتدایی ادامه‌داد: ما در مقابل خسارات‌هایی که به سواحل وارد شده و ضایعات به جای مانده از صنایع و تبعات آن مسئول هستیم. البته موضوع ما فقط پتروشیمی‌ها نیست بلکه قرار است با صنایعی همچون فولاد، پالایشگاه‌ها و بنادر و کشتیرانی جلساتی برگزار شود که انتظار داریم توسط معاونت برنامه‌ریزی یک دبیرخانه‌ای موقت در این راستا تشکیل شود.

 

استاندار خوزستان گفت: در مجموع با تمام دستگاه‌هایی که درآمدها و مرکزیت ملی دارند اما اثرات آن‌ها استانی است جلسات خواهیم داشت.

 

وی بیان‌کرد: چگونه است که صنعت فولاد در اینجا مستقر است و در کنارش منطقه شهر کارون را مشاهده می‌کنیم اما در اصفهان منطقه‌ای همچون فولاد شهر ایجاد می‌شود.

 

مقتدایی همچنین با اشاره به نقش خدمات در ایجاد اشتغال در استان خاطرنشان‌کرد: بحث خدمات یکی از راه‌های روان‌سازی اشتغال است. در بخش خدمات جای کار وجود دارد. یکی از ملاک‌های ارزشیابی مدیران استان، ایجاد اشتغال خواهد بود و باید دستگاه‌ها مشخص کنند که سهم اشتغال ایجاد شده آن‌ها در بخش خدمات چقدر است.