لزوم تقویت اوضاع فرهنگی و تفریحی بانوان آبادانی

خورنا: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، خواستار تقویت و بهبود اوضاع فرهنگی و تفریحی بانوان آبادانی شد.

الهه موالی‌زاده امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، ضمن اذعان به امکانات منحصر به فرد خوزستان در گذشته اظهار کرد: در گذشته خوزستان خاستگاه مردم ایران بود و بهترین مکان برای تفریح در کشور به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: مردم خوزستان همیشه خواستار‌ بهترین‌ها بودند و بهترین‌ها نیز لایق این مردم است و باید تمام امکانات را برای جبران کمبود و کاستی‌های امکاناتی آنان به کار برد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: مدیران سازمان منطقه آزاد اروند باید با برنامه ریزی مناسب و قرار دادن شهر آبادان در زیر چتر حمایتی خود در جهت بازگرداندن امکانات سابق به این شهر و رساندن آبادان به جایگاه اولیه خود تلاش کنند.

وی افزود: امتیازات منحصر به فرد آبادان که به واسطه جنگ از این شهر گرفته شد هنوز با گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی هنوز به این شهر بازگردانده نشده است.

موالی‌زاده تاکید کرد: آسیبی که در این ۲۵ سال به شهر آبادان وارد شد در هشت سال جنگ تحمیلی این شهر دچار این آسیب‌ها نشده بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان یادآور شد: عقب ماندگی که به واسطه کم توجهی، سوء‌مدیریت و سوء‌تدبیر بسیاری از مدیران به استان خوزستان وارد آمده نباید بیش از این طولانی و ادامه‌دار شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران ابراز داشت: به این خاطر در نخستین سفر کاری خود پس از انتصاب به عنوان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به آبادان آمدم که دو دلیل خاص را مدنظر داشتم، نخست آنکه این شهر تداعی کننده خاطرات جنگ، ناکامی دشمن در محاصره این شهر، رشادت‌ها، جانفشانی‌ها، ایثارگری‌های مردم و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است و دیگر فراگیر شدن چتر حمایتی منطقه آزاد اروند بود.

موالی‌زاده یادآور شد: به دلیل بروز جنگ در این منطقه زیر ساخت‌ها از بین رفته و هنوز امکانات و ساختارهای گذشته در این شهر احیا نشده‌اند.

وی به کمبود فضاهای تفریحی بانوان در این شهر اشاره کرد و افزود: باید متحد شد و در این خصوص کارهای بزرگ و در خور توجهی برای بهبود اوضاع فرهنگی و تفریحی بانوان انجام داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی ما نسل ویژه‌ای داریم که نیازمند نگاه خاص است، باید در این خصوص برنامه ریزی و پس از نیاز سنجی اساسی، کار‌شناسی و درست انجام شود.

وی در پایان ابراز داشت: همچنین باید در بحث آموزش افراد ابتکار عمل به خرج داده شود تا برای مردم جاذبه ایجاد شود.