اجرای برنامه‌های گردشگری شادگان در ایام نوروز

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان از اجرای برنامه‌های ویژه این اداره در ایام نوروز خبر داد.

ناظم ثبوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران باید خاطره‌ای خوش از سفر به این شهرستان داشته باشند، اظهار کرد: شادگان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی گردشگری است.

وی در ادامه از ایجاد بازارچه محصولات و فرآورده‌های لبنیاتی و تولیدات غذایی سنتی و صنایع دستی بومی در منطقه گردشگری صراخیه خبر داد و تصریح کرد: این بازارچه شامل عرضه انواع خرمای شادگان و محصولات آن، انواع تولیدات دستی ساکنان تالاب، شیرینی‌جات و شکلات محلی، فروش ماهی‌های تالاب به صورت زنده و تازه، پخت نان گرم در تنورهای سنتی توسط زنان ساکن تالاب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان تصریح کرد: در خصوص گردشگری نیز می‌توان از تجهیز جزیره گردشگری قبل از ایام نوروز بر اساس معماری سنتی و با استفاده از نیزارهای تالاب اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آماده کردن اکیپ‌های قایقرانی با لباس‌های محلی و راه اندازی نمایشگاه‌های عرضه پوشاک محلی از دیگر برنامه‌های این اداره است.

ثبوتی ادامه داد: تشویق کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی عازم دیگر شهرهای استان به دیدار از این منطقه به منظور  معرفی تالاب بین المللی شادگان و نیز ایجاد پویایی و تحرک ساکنان تالاب در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی از دیگر برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی در پایان از دیگر برنامه‌های این اداره به ایجاد و راه اندازی دهکده گردشگری منطقه گردشگری روستای «رگبه» با ایجاد زیرساخت‌های ساختمانی روستایی کاملا سنتی و با استفاده از سازه‌های نیزارهای تالاب و خشت و گل اشاره داشت و عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای استقبال از نوروز و مسافران و میهمانان نوروزی در این شهرستان توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان در نظر گرفته شده است و به موقع اجرایی می‌شوند.