دوره بازآموزی ویژه امدادگران جمعیت هلال احمر استان خوزستان در بهبهان آغاز شد

خورنا: در آستانه ایام نوروزی و به منظور حفظ آمادگی امدادگران دوره باز آموزی ویژه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خوزستان در بهبهان آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره ۴۸۰ امدادگر و نجاتگر بمنظور افزایش توان عملیاتی و بازآموزی حضور دارند.

دکترˈعلی خدادادی ˈ افزود: این دوره هفت روز بطور می انجامد و امداد گران و نجاتگران شرکت کننده در زمینه امداد و نجات در حوادث آخرین روشهای علمی و آموزشی را فرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز هر سال و با توجه به نیاز امدادگران و نجاتگران شرکت کننده در طرح امداد نوروزی به توان افزایی و ارتقاء کیفی مهارت ها افزود: این دوره آزمون خوبی برای مرور آموزه های امدادگران در استان است.

خدادادی گفت: ۱۰ نفر از مربیان مجرب و برجسته خوزستانی با نظارت نماینده سازمان امداد و نجات کشور، آموزش امدادگران را در این دوره باز آموزی بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به سرفصل های آموزشی این دوره ها تصریح کرد: در این دوره های آموزشی و توان افزایی، مواردی از قبیل طرح عملیاتی اجرای مانور میدانی، آشنایی با خودروی نجات و آمبولانس و تجهیزات مربوطه، کمک های اولیه، ارزیابی صحنه حادثه، دستیابی، رهاسازی و خروج مصدوم از خودروی تصادفی و حمل و انتقال مصدوم به نجاتگران آموزش داده می شود.

بنا به اظهار وی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان خوزستان با شرکت در دوره های توان افزایی و بازآموزی و مرور مهمترین مباحث نظری و عملی در زمینه امداد و نجات، خود را برای حضور فعال در طرح امداد نوروزی سال ۹۳ آماده می کنند.

استان خوزستان در ایام نوروزی میزبان چند میلیون مسافر و اعضای کاروانهای راهیان نور است.