آماده‌سازی آثار تاریخی شوشتر برای نوروز ۹۳

خورنا: معاون خدمات شهری شهردار شوشتر از پاکسازی بافت قدیم و تاریخی شوشتر خبر داد و گفت: کوچه‌ها و محلات منتهی به سازه‌های آبی تاریخی شوشتر پاکسازی شده است.

علی تقی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: پاکسازی بافت تاریخی شوشتر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و می‌کوشیم تا ایام نوروز شرایط بافت بهبود یابد تا گردشگران بتوانند از مناظر زیبا و دلنواز این بخش از شهر تاریخی شوشتر استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در فاز نخست این طرح بخش‌هایی از سازه‌های آبی شوشتر و محلات منتهی به خانه تاریخی مرعشی پاکسازی شده است و در این زمینه بیش از ۵۰ تن نخاله ساختمانی و زباله جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این پاکسازی آثار تاریخی از سوی شهرداری انجام شده است، تاکید کرد: در این زمینه نخاله برداری از آثار تاریخی، جمع آوری زباله‌های انباشته شده از ماه‌ها و سال‌های گذشته و بهبود شرایط منظر آثار تاریخی در دستور کار قرار داشت که این بخش از طرح در نظر گرفته شده به خوبی اجرا شد.

تقی‌پور گفت: اجرای طرح‌های بسیار متنوع برای تنظیف شهر شوشتر، خط کشی خیابان‌های شهر، گل‌کاری معابر و سامان‌دهی به فضای سبز شهری از جمله اقداماتی است در روزهای گذشته انجام شده است.

وی تاکید کرد: لکه‌گیری معابر شهری، بهبود شرایط عبور و مرور و سامان‌دهی به کمپ نوروزی شهرداری شوشتر از اهم برنامه‌های شهرداری شوشتر در روزهای گذشته بوده است که تا حصول نتیجه در روزهای آینده نیز پیگیری خواهد شد.