اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های ماهشهر

خورنا: رئیس اداره کتابخانه‌های ماهشهر گفت: برگزاری مسابقات مختلف، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها و عضویت رایگان کتابخانه از مهمترین برنامه‌های اداره کتابخانه‌های این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، رویا اسماعیلی صبح امروز در نشست با دانش آموزان، معلمان، مربیان و اولیای دانش‌آموزان که با هدف تعاملات فرهنگی بیشتر فی مابین کتابخانه‌های عمومی و دانش آموزان برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی بندر ماهشهر با هدف ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ شهرستان در خدمت دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم اقشار هستند و می‌توانند خدمات خوب و مفیدی را ارائه دهند.

وی به معرفی کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماهشهر و شیوه عضویت در کتابخانه‌های عمومی و آدرس کتابخانه‌ها به صورت بروشور به اعضای جلسه و اولیا پرداخت تا به راحتی بتوانند به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی در محل زندگی خود مراجعه کنند و از خدمات آن بهره مند شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های ماهشهر در ادامه، طرح‌های کتابخانه اعم از طرح کتاب من و شیوه درخواست کتاب، نمایه نشریات و چگونگی استفاده از نمایه، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و شیوه عضویت در شبکه و شرکت در مسابقات آنلاین و مکتوب آنان برای اولیا تشریح کرد.

این مسئول افزود: خوشبختانه برنامه‌های بسیار خوب و مناسبی در کتابخانه‌های عمومی برای گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه دانش آموزان در حال اجراست که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه‌های قصه گویی در کتابخانه‌ها، نمایشگاه‌های فرهنگی، مسابقات فرهنگی، مقاله نویسی، داستان نویسی، مسابقات نقاشی، مسابقات کتابخوانی، بازدید مدارس از کتابخانه‌ها و عضویت رایگان کتابخانه اشاره کرد.

اسماعیلی عنوان کرد: همه فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان از طریق وبلاگ کتابخانه‌ها، اطلاع رسانی می‌شود که جهت مراجعه اولیا به آن و آشنایی بیشتر اولیا با خدمات کتابخانه‌ها همه وبلاگ‌ها به آنان معرفی شد.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از طرح‌های این اداره، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهرستان برای عموم مردم بوده که به خوبی محقق شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های ماهشهر خاطرنشان کرد: شهرستان ماهشهر در حال حاضر دارای ۹ باب کتابخانه عمومی است که خدماتی که در بالا ذکر شد را ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این جلسه کتاب به کتابخانه مدرسه از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی ماهشهر اهدا شد.