تعطیلی ۳۶ مرکز متخلف توزیع مواد خوراکی در شوشتر

خورنا: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر از پلمپ و تعطیلی ۳۶ مرکز توزیع مواد خوراکی در این شهرستان خبر داد و گفت: برخورد جدی با متخلفان در شوشتر تشدید می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، صغری گنج عصر امروز در جلسه یادبود روز ملی بهداشت محیط در جمع ناظران و بازرسان بهداشت شهرستان شوشتر اظهار کرد: در یک سال گذشته با نظارت دقیق بر عرضه مواد خوراکی در شوشتر توانستیم با ۳۶ مرکز متخلف برخورد جدی کنیم و این مراکز را تعطیل و پلمپ کنیم.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲ تن مواد خوراکی غیرمجاز و فاسد در سطح شهرستان شوشتر شناسایی و معدوم شده است و در این زمینه از همه توان نظارتی خود بهره برده‌ایم.

گنج با اشاره به اینکه نظارت‌ها از سوی بهداشت در این ایام تشدید می‌شود، خاطر نشان کرد: از سوی بهداشت شهرستان شوشتر همه ساله در ایام طرح تشدید نظارت‌ها اجرایی می‌شود و به این دلیل می‌کوشیم تا بهداشت مواد خوراکی و محل‌های عرضه سوقات در شهرستان در سطح استاندارد باشد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شوشتر افزود: روز بهداشت محیط به نوعی پاسداشت زحمات ناظران بهداشتی است که در تمام سال با سرکشی به محل‌های توزیع مواد خوراکی و تولیدی می‌کوشند سلامت مردم شهرستان تضمین شود و در این بین ناملایمات زیادی را تحمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سرکشی‌های انجام شده به واحدهای صنفی در موارد نخست تنها با تذکر و سپس با تذکر کتبی و در صورت عدم رفع مشکلات موجود با معرفی به مراجع ذی‌صلاح به آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: اولویت نخست برخورد با متخلفان نیست بلکه اصلاح رویه نادرست موجود است و در این زمینه از همه توان نظارتی و اهرم‌های قانونی موجود استفاده می‌کنیم.