احیای قطار شهری اهواز/ این ایستگاه سرانجامی دارد؟

خورنا: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: مراحل مقدماتی بازگشایی LC در بانک تجارت جهت استفاده از اعتبارات ارزی ساخت متروی اهواز در حال انجام است.

عباس هلاکویی اظهار کرد: پس از موافقت با ابلاغ ۴۸۵ میلیون دلاری فایناس قطار شهری اهواز، این سازمان مدارک و اسناد مورد نیاز را برای بررسی‌های لازم تحویل بانک تجارت به عنوان بانک عامل داد.

وی افزود: کارشناس بانک در حال بررسی اسناد است که در صورت پذیرش کلیه اسناد، LC بازگشایی خواهد شد و در غیر این صورت باید کمبودهای لازم در زمینه مدارک توسط سازمان قطاری شهر رفع و بررسی‌‌ها مجددا  صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: از زمان بازگشایی LC و استفاده از اعتبارات ارزی فایناس، عملیات آغاز خواهد شد و بر اساس تعهد پیمانکار، در ۸ ماه فاز نخست مترو به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

هلاکویی افزود: فاز نخست قطار شهری شامل مسیر فرودگاه تا مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز است.

وی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ ممنوعیت حفاری در سطح شهر در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروز، در عین حالی که عملیات مترو در زیرزمین در حال انجام است، ولی به پیمانکار اعلام شد خاک‌های حاصل از عملیات اجرایی زیرزمین را در این ایام جابه‌جا نکند تا خیابان‌ها پاکیزه بمانند.