مجهزترین مرکز جراحی قلب استان خوزستان افتتاح شد

خورنا: مجهزترین مرکز جراحی قلب استان خوزستان روز شنبه در آیینی در دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آیین بهره برداری طرح های بهداشتی و درمانی این شهرستان در سالن غدیر این دانشگاه گفت: با راه اندازی این مرکز، دزفول تنها شهر کشور (بجز مراکز استان ها) است که به مرکز جراحی قلب باز مجهز شده است.

ˈعبدالرحیم صائمی نیاˈ افزود: با راه اندازی این مرکز علاوه بر بیماران شمال خوزستان ، ساکنان استان های همجوار نیز از امکانات درمانی این مرکز بهره مند می شوند.

وی هزینه راه اندازی مرکز جراحی قلب دزفول را ۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: راه اندازی مرکز درمانی قلب در دزفول گامی در راستای خدمات رسانی به بیماران قلبی و جلوگیری از تردد ماهانه بیش از یکصد بیمار قلبی این شهرستان برای درمان و عمل جراحی به خارج از استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین از راه اندازی مرکز شتاب دهنده خطی ویژه درمان بیماران سرطانی در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این مرکز از جمله مجهزترین سخت افزار درمانی بیماران سرطانی است که علاوه بر بیماران شمال خوزستان، به استان های همجوار نیز خدمات ارایه می کند.

وی همچنین راه اندازی شبکه ملی سلامت (شمس) به منظور ارتباط یکپارچه الکترونیکی مراکز بهداشتی شهرهای دزفول، شوش و گتوند را از دیگر اقدامات این دانشگاه در راستای تسریع در خدمات رسانی به بیماران توسط ۱۶۵ مرکز درمانی خبر داد.

صائمی نیا گفت:با راه اندازی سامانه شمس ۱۶۵ مرکز درمانی در شهرهای دزفول ، شوش و گتوند به صورت یکپارچه با هم مرتبط شده و اطلاعات پزشکی ، درمانی و بهداشتی را با هم مبادله می کنند.

امام جمعه دزفول نیز در سخنانی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: شهرستان دزفول دارای ظرفیت های بی شماری در حوزه های مختلف است که باید این ظرفیت ها را در راستای توسعه و عمران منطقه بکار گرفت.

حجت الاسلام ˈسید محمدعلی قاضی دزفولیˈ افزود: اجرای طرح های عمرانی ، بهداشتی ، درمانی ، خدماتی و سایر طرح ها در شهرستان دزفول به عنوان بخشی از کشور جمهوری اسلامی ایران ، بیانگر پیشرفت همه جانبه کشور است.

وی با تقدیر از مشارکت خیرین سلامت در توسعه خدمات بهداشتی درمانی در دزفول گفت:شهرستان دزفول علاوه بر حوزه سلامت،در زمینه مدرسه سازی نیز دارای خیرین بسیاری است که منشا خدمات بزرگی برای این شهرستان بوده اند.

ˈعبدالرضا احسانی نیاˈ فرماندار دزفول نیز مقوله سلامت را از مطالبات جدی مردم برشمرد و گفت: راه اندازی مرکز جراحی قلب در دزفول اقدامی ارزشمند در راستای خدمت رسانی به مردم منطقه شمال خوزستان است.

در این آیین خانه بهداشت روستای ˈزاویه مشعلیˈ احداثی به همت خیر حاج صفر کیانی ،خانه بهداشت روستای ˈگاومیش آباد ˈ احداثی به همت خیر دکتر علی معلم و خانه بهداشت روستای امیر المومنین(ع) ، همچنین اتوماسیون و دیسپچ ۱۱۵ به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث ساختمان ۱۱۵ بخش شهیون دزفول که زمین آن از سوی خیر حاج عباس جعفری پناه اهدا شده همچنین منازل پزشکان صفی آباد دزفول کلنگ زنی شد.