۶۳ فیلم منتخب جشنوراه بین المللی رشد در استان خوزستان اکران می شود

خورنا: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خوزستان از اکران ۶۳ فیلم منتخب جشنواره بین المللی رشد در استان خوزستان خبر داد.

اردشیر شجاعی پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی کمیته های اجرایی چهل و سومین دوره جشنواره فیلم بین المللی رشد با اعلام این خبر افزود: امسال تعداد یک هزار و ۵۳۲ عنوان فیلم از فیلم سازهای حرفه ای و آماتور ایران و از ۴۸ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۲۷۰ فیلم منتخب شد.

وی ضمن اشاره به اینکه آثار استان خوزستان نیز در فیلم های منتخب جشنواره است، تصریح کرد: استان خوزستان سال گذشته در ۱۲ منطقه فیلم های جشنواره را اکران کرد که امسال تعداد ۶۳ فیلم در ۳۹ منطقه استان اکران می شود.

شجاعی در ارتباط با تاریخچه جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: این جشنواره اولین بار در سال ۱۳۴۲ توسط اداره سمعی و بصری وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان «فستیوال بین المللی فیلم های آموزنده» شروع به کار کرده و بعد از پنج دوره در سال ۱۳۴۸ نام این فستیوال به «جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی» تغییر یافت. از دوره بیستم نیز این عنوان به نام «جشنواره بین المللی فیلم علمی، آموزشی و تربیتی رشد» تغییر یافت و تا امسال که چهل و سومین دوره برگزاری این جشنواره است با همین نام به کار خود ادامه می دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های علمی ـ آموزشی و تربیتی سراسر جهان، بهره گیری از توانایی های صنعت سینما در آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه فیلم های آموزشی و تربیتی از نظر کمی و کیفی در سطح کشور و تشویق هنرمندان برجسته ایران و سایر کشورها به تهیه و ساخت فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی، آگاهی از تحولات و نوآوری های علمی، آموزشی و تربیتی کشورهای جهان، ایجاد ارتباط متقابل بین تولید کنندگان فیلم ها و برنامه های علمی، آموزشی و تربیتی با علاقمندان این نوع آثار و  توسعه فرهنگ به کارگیری فیلم آموزشی در فرآیند برنامه درسی برای تحقق بسته آموزشی به جای کتاب اعلام کرد.

وی بیان کرد: در این جشنواره شش نوع فیلم با موضوعات آموزشی، مستند و انیمیشن در دو بخش کوتاه و بلند و تربیتی داستانی در زمینه کودک و نوجوان و اولیا و مربیان در دو بخش کوتاه و بلند و نماهنگ اکران می شود.

شجاعی در پایان گفت: مخاطبان این جشنواره دانش آموزان تمامی دوره ها و خانواده ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،  فیلم های این جشنواره سال گذشته در ۱۲ منطقه اکران شده که امسال این تعداد به ۳۹ منطقه ارتقا یافت.