چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در خوزستان افتتاح شد

خورنا: مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سالن طلائیه آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلطانی مسئول کمیته ارزیابی جشنواره بین المللی فیلم رشد وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: فراخوان جشنواره بین المللی فیلم رشد با ۲۰ موضوع و به زبان های مختلف در اردیبهشت ماه ارائه شد و امسال ۸۷۱ فیلم ایرانی که ۲۱۰ فیلم فرهنگیان و ۸۰ فیلم متعلق به دانش آموزان فیلم ساز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: همچنین ۲۵۴ فیلم از سایر کشورها که ۱۵ فیلم این بخش به دانش آموزان تعلق داشت و در بخش شهرداری ۷۷ فیلم و حوزه ستادی نیز ۲۵ فیلم به دبیرخانه ارسال شده بود و در کل در این جشنواره ۳۱ فیلم متعلق به دانش آموزان بوده است.

سلطانیان تصریح کرد: در این جشنواره پنج داور خارجی ، ۱۱ داور ایرانی و سه داور دانش آموز داشتیم و امسال یک دوره آموزشی فیلم سازی به صورت متمرکز در حال برگزاری داریم که بیش از بیست ساعت است و پس از پایان دوره نسخه ای از آن را برای تمامی مناطق و استانها ارسال می شود.

مسئول کمیته ارزیابی جشنواره بین المللی فیلم رشد وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر یک سیاست تحت عنوان بسته آموزشی را دنبال می کند که این بسته آموزشی می تواند شامل کتاب، نرم افزار یا حتی فیلم باشد و در حقیقت آموزش و پرورش به این باور رسیده است که مبحث تعلیم و تربیت را نباید تنها از طریق سخنرانی و کتاب انجام دهیم و گاهاً پخش این فیلم ممکن است پیامی بیشتر از سخنرانی را به مخاطبان انتقال دهد.

وی یادآور شد: برگزاری همزمان جشنواره در سواحل مکران(دریای عمان)، نمایش فیلم های جشنواره در ۲۰۰ آموزشگاه تهران و ۱۰۰ کانون فرهنگی ـ تربیتی علاوه بر سینماها و مراکز نمایش فیلم و توسعه موضوعات جشنواره از ۱۱ به ۲۰ عنوان از جمله ویژگی های چهل و سومین جشنواره بین المللی رشد است.