معاینه خرمشهری ها به صورت رایگان توسط پایگاههای سلامت در مرکز شهر

خورنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: از ابتدای شروع هفته سلامت تا پایان آن آموزش ها و خدمات مثبت و پرباری در حوزه سلامت در این شهر اجرا شد.

دکتر فرشید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با ارایه گزارش کامل و جامعی از اجرای هفته سلامت در خرمشهر اظهار کرد: پایگاه سلامت که به صورت چادری در مرکز شهر خرمشهر در میدان شهید مطهری نصب شده بود با حضور یک پزشک و چند پرستار اقدام به معاینه رایگان اعم از کنترل فشار خون، چربی، و دیگر معاینات شهروندان خرمشهری می کرد که با نظمی خوب برگزار شد.

وی به همکاری شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با اداره آموزش و پرورش این شهر اشاره کرد و افزود: ارسال مطالب آموزشی در خصوص سرطان های شایع در مردان و سوانح و حوادث رانندگی به صورت سی دی به اداره آموزش و پرورش جهت توزیع در مدارس بود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح کرد: جلسات آموزشی بهداشت و سلامت برای دانش آموزان و اولیای آنها نیز از برنامه های ما در این هفته بود.

بهشتی به برگزاری مسابقاتی با موضوع سلامت اشاره کرد و افزود: مسابقات مقاله نویسی، و ورزشی دانش آموزی به مناسبت هفته سلامت نیز از برنامه های متنوع هفته بود.

وی در بخش دیگری از گفتگو به بحث مکمل ها و مواد انرژی زا در باشگاه ها اشاره کرد و گفت: در هفته ای که گذشت آموزش مصرف داروها و مکمل ها به صورت سی دی به تربیت بدنی شهرستان ارسال کردیم تا این مطالب مفید را در بین ورزشکاران باشگاه های بدنسازی خرمشهر توزیع کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به بحث کنترل و پیشگیری بیماری در مرزها نیز اشاره داشت و عنوان کرد: در مرز شلمچه یک دوره آموزشی برای پرسنل شاغل اعم از کارگران و کارمندان اداری آن محل و همچنین بازدید از یادمان شهدای شلمچه و اعلام نواقص بهداشتی به مسئول یادمان آن منطقه برگزار شد.

بهشتی ادامه داد: در برنامه های بازدید از مرز شلمچه از پاسگاه این منطقه نیز بازدیدی به عمل آمد که پس از نمونه برداری از آب شرب این پاسگاه بروشورهای اموزشی نیز در بین سربازان توزیع شد.