۵۴ هزار واحد مسکن روستایی و شهری خوزستان منتظر اعتبار

خورنا: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از نیاز به تامین و گشایش اعتبار برای مقاوم سازی۵۰هزار واحد مسکونی روستایی و تکمیل چهار هزار واحد مسکن شهری در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵هزار نفر استان خبرداد.

ˈمحمد شهیدزادهˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تخصیص اعتبارات در یکی دو سال گذشته چندان تغییری نکرده و امید می رود در سال ۹۳ افق خوبی در این زمینه داشته تا برنامه های روی زمین مانده شروع شود.

وی از بهسازی واحدهای مسکونی روستایی و تکمیل مسکن مهر شهری به عنوان اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خوزستان نام برد و گفت: امید است با برنامه ریزی های مناسب در تخصیص اعتبارات وقفه یکی دو ساله را جبران کرد.

شهیدزاده ادامه داد: برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی متقاضی هم وجود دارد و از آنجایی که عمده منابع مالی این کار را تسهیلات شامل می شود دولت در تامین آن نقش موثری خواهد داشت که پیشنهاد افزایش اعتبارات در این بخش را داده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان افزود: با وجود تورم های اخیر رقم تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در پایه ثابت مانده که به ازای هر واحد ۱۲۵میلیون ریال است و درخواست افزایش این رقم تا ۱۸۰میلیون ریال را داده ایم و تا زمان حاضر کارهای کارشناسی آن در مرکز سپری شده و امید است به تصویب برسد.

شهیدزاده گفت: در صورت ابلاغ این رقم جاذبه جدیدی برای مردم در استقبال از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی ایجاد می شود تا با آورده خود خانه های خود را مقاوم کنند.