شهردار شوشتر: ۷۰ درصد هزینه جاری شهرداری‌ها از صدور پروانه است

خورنا: شهردار شوشتر گفت: شهرداران ۷۰ درصد هزینه جاری خود را از صدور پروانه به دست می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آرش دُرّ در نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان که ظهر امروز در تالار مهتاب برگزار شد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ارتباط تنگاتنگی با مقوله شهرسازی و توسعه شهری دارد.

وی با بیان اینکه برخی از شهر‌ها در مقابل حوادث آسیب پذیر هستند اذعان کرد: توجه به آسیب پذیری ایران در برابر حوادث و بلایای طبیعی را باید در امر ساخت و ساز مورد توجه قرار داد.

شهردار شوشتر خاطر نشان کرد: تاثیر سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرسازی در ایجاد نشاط و تغییر منظر شهری در سال‌های اخیر تغییرات خوبی داشته است و شاهد رشد و ارتقای مهندسان در این زمینه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم کار ما در بخش ساخت و ساز تاکنون کمی بوده است و باید به سمت کیفی سازی حرکت کنیم تصریح کرد: سرمایه گذار به عنوان شخصی که سرمایه خود را وارد صنعت ساختمان می‌کند یک ارزش را وارد شهر می‌کند و باید به عنوان یک مقوله ارزشی به آن نگاه کرد.

دُرّ با بیان اینکه باید رابطه متقابلی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد شود عنوان کرد: بعضی وقت‌ها از کنار برخی موضوعات بسیار ساده می‌گذریم، به عنوان مثال شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان هر کدام برای خود کار می‌کنند در حالی که باید یک ارتباط تنگاتنگ میان آن‌ها برقرار باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی سرمایه کشور در بخش ساخت و ساز در گردش است اظهار کرد: در یک سال گذشته که مشکلات مالی و تحریم وجود داشت شهرداری‌ها با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم کردند و بعد می‌گویند که چرا شهر را می‌فروشید.

شهردار شوشتر با بیان اینکه باید تلاش شود که ساختمان سازی و کیفی سازی آن به ارزش تبدیل شود گفت: شهرداران ۷۰ درصد هزینه جاری خود را از صدور پروانه به دست می‌آورند.

وی به بحث پلیس ساختمان اشاره کرد و افزود: پلیس ساختمان تنها در اهواز نفش پررنگی دارد و در شهرهای دیگر ضعیف عمل می‌کند.

دُرّ با بیان اینکه تکنولوژی تخریب نداریم اذعان کرد: پسماندی که از تخریب‌ها به وجود می‌آید هزینه سنگینی برای شهرداری‌ها دارد که باید یک برنامه ریزی برای آن‌ها صورت گیرد.