توقف ۶۲ مورد ساخت و ساز توسط شهرداری اهواز در سال ۹۲

خورنا: مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از توقف ۶۲ مورد ساخت و ساز توسط شهرداری اهواز در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نصرالله دهقان در اولین همایش مقررات ملی ساختمان که پیش از ظهر امروز در تالار مهتاب برگزار شد، اظهار داشت: این همایش بهانه‌ای برای جمع شدن شهرداران، راه و شهرسازی، شرکت‌های ساختمانی و انبوه سازان در کنار هم است تا با وظایف یکدیگر آشنا شوند.

وی ادامه داد: این همایش به این دلیل است که بگوییم اگر شما در کنار یکدیگر باشید و تعامل وجود داشته باشد رضایتمندی مردم نسبت به استحکام، عمر بنا و کیفیت که مورد نقد است به دست می‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه سال آینده همایش ملی مقررات ملی ساختمان در خوزستان برگزار شود اذعان کرد: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها و طرحهای شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آن‌ها الزامی است بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: شش هزار متر مربع از ساختمان‌های کلیه گروه‌های ساختمانی اهواز در سال ۹۲ بازدید شد که این بازرسی‌ها ۱۴۳ مکاتبه داشت که منجر به ۶۲ مورد توقف کار توسط شهرداری و معرفی مهندس ناظر به شورای اسلامی منجر شد.

دهقانی در پایان تصریح کرد: شهرداری‌ها باید معتقد باشند که ساخت و ساز‌ها توسط مجریان ذیصلاح انجام شود و امیدوارم شهرداران که مخاطبان اصلی این همایش هستند ملزم شوند که در این نشست‌ها شرکت کنند.