لزوم تجدید نظر در توافق‌های اقوام و طوایف خوزستان

خورنا: جانشین قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان گفت: در مرامنامه‌ها و توافق‌نامه‌های طایفه‌ای باید تجدید نظر کرده و مطابق با نیازهای امروز آن ‌را تنظیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، سردار علیرضا هاتف در همایش اقوام و سران طوایف این شهرستان که صبح امروز در محل سپاه پاسداران رامهرمز برگزار شد اظهار کرد: امروز اقوام مختلف در کشور ما در پرتو عنایات مقام معظم رهبری دوش به دوش هم فعالیت و تلاش می‌کنند و این مجاهدت توسط همه اقشار عشایر و طوایف در خدمت به نظام ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ما در ۳۵ سال گذشته نهادهای مقاومت و استقامت زیادی را به دنیا معرفی کردیم و اغلب کشورها در حل مشکلات و بحران‌های خود دست یاری به سوی ما دراز می‌کنند، افزود: این قدرتمندی بر اثر مجاهدت‌های تک تک اقوام و عشایر به‌دست آمده است.

جانشین قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان تصریح کرد: اگر امروز می‌خواهیم در دنیا نهاد قدرت و افتخار باشیم باید هوشیار و بیدار باشیم و این هوشیاری را به فرزندان خود انتقال دهیم.

وی ادامه داد: امروز دشمن با طرح موضوعات مختلف سعی در اختلاف افکنی دارد لذا باید مواظب باشیم و از دین و ایمانمان مواظبت کنیم.

هاتف ضمن دعوت عشایر و طوایف به وحدت ابراز داشت: در مرامنامه‌ها و توافق‌نامه‌های طایفه‌ای باید تجدید نظر کرده و مطابق با نیازهای امروز آن را تنظیم کنیم تا که برای تمدن امروزه یک حرکت قابل قبول باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائل بین طوایف را با وحدت و انسجام حل و فصل کنیم، عنوان کرد: باید برای داشتن و همراه بردن سلاح در مرامنامه‌ها چارچوب تعیین کنیم و به هر جهت از داشتن سلاح استفاده نکنیم.

جانشین قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) خوزستان اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی رابطه‌اش با مردم یک رابطه دو سویه و مستحکم است و با این همه شهید باید از این نظام مراقبت کنیم.

وی ابراز داشت: مسئولان دولتی هم باید تلاش کنند تا با یک حرکت جهادی برای حل مشکلات مردم وارد میدان شوند.

هاتف در پایان گفت: ارتباط سپاه و بسیج با مردم یک ارتباط عمیق است و مردم باید ما را در این ارتباط کمک کرده و در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری گام‌های متعالی‌تری را برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، در این مراسم که بیش از ۳۰۰ نفر از اقوام مختلف حضور داشتند بیعت مجدد خود را با مقام معظم رهبری و حفظ انسجام و وحدت اعلام کردند.