بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی خوزستان همکاری نازلی دارند

خورنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بانک همکاری بسیار نازلی در پرداخت تسهیلات سال ۱۳۹۲ در رابطه با طرح‌های توسعه کشاورزی خوزستان دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: خوزستان دارای جایگاه ویژه‌ای در تولیدات کشاورزی در سطح کشور است.

وی ادامه داد: وجود پنج رودخانه اصلی، زیر ساخت‌های ایجاد شده در زمینه منابع آب و خاک، تنوع اقلیم، کشت انحصاری نیشکر و وجود صنایع تبدیلی فرآوری و تکمیلی از ظرفیت‌های استان در زمینه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: وجود تالاب‌های هورالعظیم و شادگان و دریاچه‌های شبکه آبیاری زمینه مساعدی برای توسعه آبزی پروری در خوزستان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های آبی و خاکی خوبی در سطح استان ایجاد شده است عنوان کرد: ۴۲ درصد آب تنظیم شده، ۳۲ درصد اراضی پایاب سد‌ها و۲۵ شبکه آبیاری و زهکشی از جمله این زیرساخت‌ها است.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: خوزستان با ۲. ۱۴ میلیون تن تولیدات کشاورزی مقام اول را در کشور دارا است همچنین با ۵. ۱۳ محصولات زراعی و باغی نیز مقام اول را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: مقام اول در تولید ذرت، مقام دوم در تولید خرما، مقام دوم در تولید سبزی و صیفی، مقاوم دوم در تولید گل رز، مقام سوم در تولید گل نرگس و مقام اول در تولید گندم را خوزستان در سطح کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در تولید بعضی از محصولات مانند جو، سیب زمینی، مرکبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ دارای موازنه هستیم که در زمینه گوشت قرمز تا پایان سال دچار موازنه مثبت می‌شویم.

وی اظهار کرد: ۱.۵ میلیارد دلار برای احداث شبکه‌های زهکشی و آبیاری برای ۱۹ شهرستان اختصاص داده شده است و این طرح افزایش تولیدات استان، ایجاد اشتغال، امنیت و ارتقای راندمان را به دنبال دارد.

چنگلوایی، گلایه‌ای از بانک‌ها را اینگونه عنوان کرد: بانک‌ها همکاری بسیار نازلی در پرداخت تسهیلات در سال ۱۳۹۲ در رابطه با طرح‌های توسعه کشاورزی داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح به ایجاد سه هزار شغل و افزایش ۱۵۰ هزار تن در تولیدات می‌شود گفت: بانک‌ها تا فرصت است کمک کنید تسهیلات را برای رونق بخش کشاورزی جذب کنیم.