تکمیل عملیات سرپوش‌گذاری کانال‌های آب آبادان؛ پاسخی به درخواست‌های مردمی

خورنا: تکمیل عملیات سرپوش‌گذاری کانال‌های آب آبادان این روزها در پاسخ به درخواست‌های مردمی با جدیت هر چه تمام توسط شهرداری در حال اتمام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، شهرستان آبادان که با بافتی قدیمی و تقریبا کهنه هر رهگذری را به یاد و خاطره‌هایی بسیار دور رهنمون می‌کند از دو بخش منازل شرکتی و سازمانی، و شخصی تشکیل شده است. اکثر مناطق شرکتی دست نخورده باقیمانده است و همان سبک و سیاق گذشته‌اش حفظ کرده است و نیمی دیگر که به کارکنان و خریداران منازل شرکتی واگذار شد نیز دستخوش تغییر و تحولاتی گشت که آنها را تقریبا مدرن و به‌روزتر کرده است.

در این میان جوی‌های آب‌های سطحی که اکثر مناطق شرکتی را احاطه کرده است، سالیان سال است که مردم را دچار مشکل کرده بود و در همین راستا نامه‌نگاری‌های متعددی به پالایشگاه و شهرداری می‌شد. برخی مناطق شرکتی که به شهرداری واگذار شده بود در این میان نسبت به انجام وظایف خود مسئولیت داشت و بخش دیگر نیز که همچنان زیر نظر پالایشگاه اداره می‌شود وضعیت خدماتی مجزا و جداگانه دارد.

خوشبختانه چند سالی ا‌ست که ۷۵۰ متر جوی‌های آب‌های سطحی این شهرستان در حال سرپوش‌گذاری و ساماندهی‌ بوده که خبری خوش چند روز پیش و پیش از فرا رسیدن سال جدید شهروندان را نیز به وجد آورد و به جرات می‌توان گفت در صورت تحقق کامل، آنها را از مشکلات ریز و درشت پیش روی این جوی‌ها می‌رهاند.

تکمیل عملیات سرپوش گذاری کانال‌های آب آبادان که در گوشه و کنار این شهر مشاهده می‌شود و بیش از هر چیز جان شهروندان و فرزندان مدرسه‌ای را در معرض خطرات بهداشتی و جانی قرار می‌دهد حرکتی بسیار مثبت و ارزشمند از سوی شهرداری بوده که در حال انجام است.

*۷۵۰ متر کانال آب‌های سطحی در شهر موجود است

در این زمینه معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالا و با برنامه ریزی بسیار منظم در حال تکمیل است و آخرین روزهای خود را می‌گذراند.

حبیب‌الله رشتی‌پور اضافه کرد: سرپوش گذاری جوی‌های آب‌های سطحی موضوعی بود که همواره در جلسات شورای سلامت مورد تاکید قرار می‌گرفت و همه تلاشمان بر این بود که برای جلوگیری از خطرات احتمالی به ویژه برای دانش آموزان مهدهای کودک و مدارس این کانال‌ها هر چه سریع‌تر پوشانده شوند.

وی افزود: این کانال‌های آب پیش از انجام عملیات سرپوش گذاری کاملا لایروبی می‌شوند و پس از آنکه بدنه داخلی جوی‌ها تعمیر شد کاملا پوشانده خواهند شد تا از لحاظ بهداشتی نیز خطری شهروندان را تهدید نکند.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان گفت: از ۷۵۰ متر کانال موجود در شهر تنها ۷۵ متر باقیمانده است که آنهم مربوط به بلوار دهداری و کوی کارگر است که تا پیش از پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای ۲۵۰ متر باقیمانده کار نیز که البته تامین اعتبار شده است در حال پیگیری هستیم و این کار را با جدیت برای پاسخ به درخواست‌های مردم با جدیت دنبال خواهیم کرد.

رشتی‌پور همچنین عنوان کرد: این پروژه با نظارت جدی شهرداری در حال پیگیری است و اقدامات انجام شده در این حوزه از چشم ناظر فنی، ناظر مقیم و ناظر عالی دور نخواهد ماند تا کار بدون نقص و با کمترین مشکل موجود پیش برود.

وی در خصوص لایروبی این جوی‌ها پیش از سرپوش گذاری بار دیگر تاکید کرد: حدود یک ماه پیش این جوی‌ها برای سرپوش گذاری لایروبی شدند اما به دلیل بارندگی های مکرر وقفه در کار پیش آمد و برای بار دوم و به تازگی نیز زمان استارت کار پروژه، مجددا جوی‌های منطقه کوی کارگر لایروبی شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در پایان توضیح داد: کار اجرایی این پروژه به پیمانکاران واگذار شده است و البته شهرداری برای پیشبرد هر چه بهتر در کار به طور مستقیم نظارت‌های فنی را محقق می‌کند.

*چهره شهر امسال زیباتر خواهد بود

یکی از شهروندان آبادانی ساکن منطقه کوی کارگر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: سال‌هاست کانال‌های آب سر خیابان ما به حال خود رها شده بودند که به دلیل وجود یک مهدکودک در همین محل و تردد روزانه دانش آموزان، وضعیت را برای بچه‌ها و والدین آنها بسیار سخت و خطرناک می‌کرد.

حسین بهبهانی گفت: البته بخشی از این جوی‌ها تا چند ماه پیش و تا چند کوچه پایین تر از محله ما پوشانده شده بود که بارندگی‌ها ادامه کار پروژه را قطع کرد و خوشبختانه امروز مجددا شاهد تداوم این پروژه هستیم.

وی با تشکر از مسئولان شهری برای رفع این مشکل بزرگ که تقریبا هر گوشه و کنار شهر با آن درگیر بود و امروز رو به رهایی است اضافه کرد: با این اقدام بسیار ارزشمند شهرداری، نوروز امسال چهره شهر شاداب‌تر و زیباتر خواهد بود و دغدغه بوی بد آب‌های راکد و تبدیل به فاضلاب شده را نخواهیم داشت.

با توجه به اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر هر ساله به ویژه در ایام نوروز شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و کاروان راهیان نور هستند انتظار می‌رود مسئولان نفت این شهرستان و منطقه آزاد اروند در کنار همت مسئولان ملی و استانی برای تخصیص اعتبارات ویژه به بخش‌های مختلف شهری توجهی ویژه کنند زیرا پس از گذشت حدود ۲۵ سال از پایان دوران جنگ تحمیلی، مشاهده وضعیت نابسامانی در گوشه و کنار این شهر به سبب نبود اعتبارات برای برچیدن این مشکلات امری در خور شأن نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *