۴۷ هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان به بهره‌برداری رسیده است

خورنا: مدیرعامل مسکن و شهرسازی خوزستان گفت: ۴۷ هزار واحد مسکن مهر از زمان شروع تاکنون در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اهواز، نصرالله دهقان در جلسه شورای مسکن استانداری که صبح امروز در استانداری خوزستان برگزار شده اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۴۷ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان به بهره‌برداری رسیده است و اغلب این واحدها در اختیار مردم قرار گرفته است و مشکل خاصی ندارند.

وی اذعان داشت: تفاوت مسکن مهر خوزستان با استانهای دیگر در این است که ما همزمان با ساخت مسکن مهر شروع به انجام عملیات زیرساختی ساختمان‌ها کرده‌ایم و به همین دلیل تا حدودی خیالمان از بابت زیرساخت‌ها راحت است ولی منظورمان این نیست که در این زمینه مشکلی نداریم.

مدیرعامل مسکن و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: ما سعی کرده‌ایم مکان‌هایی که برای ساخت مسکن مهر در نظر گرفته می‌شود نزدیک به شهرها باشد ولی در بعضی از شهرها این امکان برای ما فراهم نبود به همین دلیل شهرهای جدید مسکن مهر کمی با شهرهای فعلی فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگی که در ساخت مسکن مهر در استان خوزستان با آن روبه‌رو بودیم تورمی بود که در آن مقطع برای کشور به وجود آمد و همین باعث شد که هزینه ساخت و سازها بالا برود به همین خاطر ما به دنبال افزایش وام‌هایی بودیم که بانکها به مردم می‌دهند که این موضوع فقط در شهرهای آبادان و خرمشهر تحقق پیدا کرد ولی در سایر شهرهای استان این اتفاق صورت نگرفت و در صورتی که بانکها این نوع وام‌ها را افزایش بدهند مسکن مهر استان هر چه زودتر به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در زمین‌های دولتی ساخته شده است اذعان کرد: شهر جدید شیرین‌شهر در جنوب و شهر جدید رامین در شمال استان قرار دارد، کار ساخت مسکن مهر شهر جدید رامین از سال ۸۷ شروع شده است و تاکنون ۵۶ هزار واحد از آن بین ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

دهقانی ادامه داد: در شیرین‌شهر نیز جاده‌ای که شهر جدید را به مرکز استان وصل می‌کند نزدیک به ۶۸ درصد پیشرفت داشته است و برای تکمیل آن نیازمند اعتبارات هستیم.