فرمانداری ایذه زمینی برای احداث کتابخانه مرکزی ایذه ای ها اهدا کرد

خورنا: رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایذه از اهدای زمین برای احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان از سوی فرمانداری ایذه خبر داد.

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان،ˈ نادر مرادی فرˈ گفت: این زمین به متراژ ۱۰۰ متر مربع واقع درخیابان شهید رستمی جنب بخشداری مرکزی است که به همت فرماندار این شهرستان برای ساخت کتابخانه عمومی اهداء و مقررشده از محل اعتبارات تملک دارایی های استان کتابخانه مرکزی شهرستان در این زمین ساخته شود.

وی ضمن اشاره به کمبود فضای کتابخانه در مرکز شهر ایذه و موقعیت مکانی خوب این زمین برای ساخت کتابخانه عمومی در شهرستان مزبور افزود: به زودی کلنگ احداث این پروژه فرهنگی به زمین زده خواهد شد.

مرادی فر با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کتابخوانی گفت: در میان همه ابزارهای فرهنگی کتاب شان،منزلت و جایگاه ویژه ای دارد بطوریکه خداوند متعال معجزه آخرین فرستاده اش را کتاب قرآن قرار داده است.

وی افزود: برای گردآوری و نگهداری کتاب نیاز است که توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی را گسترش و شتاب بیشتری بخشیم، بویژه در مناطقی از شهرستان که نیاز به کتابخانه بسیار زیاد می باشد.

مرادی فر گفت: در هر شهرستان نیاز است که یک کتابخانه مرکزی با تیپ استاندارد ساخته شود که پاسخگوی نیاز مراجعان، محققان، دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران باشد، کتابخانه ای که فراتر از کتابخانه های عمومی است

از همین رو در تلاش برای ساخت چنین کتابخانه ای در شهرستان ایذه هستیم.

شهرستان ایذه طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ افزون بر ۲۰۳ هزار نفر بوده و در شمال شرقی استان خوزستان واقع است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *