ریزش کوه محور صیدون به منطقه سیاحتی، زیارتی امام زاده عبدالله باغملک را مسدود کرد

خورنا: بر اثر ریزش سنگین کوه در محور ارتباطی صیدون به منطقه زیارتی، سیاحتی امام زاده عبدالله باغملک، این محور واقع در شرق خوزستان تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی باغملک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کوه در گردنه امام زاده عبدالله از ساعت دو بامداد امروز در کیلومتر ۱۳محور مزبور ریزش کرده و تردد در آن به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

ˈابراهیم شیخˈ با تاکید بر خودداری رانندگان وسایط نقلیه در این محور تا زمان باز شدن راه افزود: ریزش کوه ۲۰۰متر از این مسیر را به طور کامل بسته و ریزش بسیار سنگین است.

وی گفت: از صیدون به امام زاده عبدالله دو کیلومتر فاصله است که به هیچ وجه امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

شیخ افزود: از زمان ریزش کوه تاکنون با دستگاه های بازگشایی اداره راه و شهرسازی باغملک کاری از پیش نرفته و منتظریم ماشین آلات پشتیبانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اعم از بولدوزر و پیکور برای بازگشایی مسیر به منتطفه ارسال شود.

وی با اشاره با هماهنگی های صورت گرفته با مدیرکل و مسوول پشتیبانی این اداره کل گفت: هم اینک دو دستگاه بولدوزر و یک دستگاه پیکور در حال عزیمت به منطقه هستند.

شیخ یادآوری کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از شش مورد ریزش کوه در این مسیر رخ داده که با دستگاه های اداره راه و شهرسازی باغملک محور در کمتر از یک شبانه روز با عملیات ریزش برداری بازگشایی شده اما این نخستین بار است که چنین ریزش سنگینی در مسیر مزبور رخ می دهد.

وی مدت زمان لازم برای بازگشایی مسیر را یک ماه اعلام و افزود: ارتفاع ریزش در نقاط مختلف از ۱۰ تا ۲۰ متر و عرض ریزش هم از ۱۰ تا ۴۰ متر است.

رییس اداره راه و شهرسازی باغملک با اشاره به ریزش کوه در حد فاصل بین دو تنگه گفت: ریزش کوه از محور پیشین صورت گرفته و موجب بسته شدن هر دو جاده فعلی و قدیمی شده است.

وی افزود: بر اثر این ریزش مسیر تردد اهالی روستاهای امام زاده عبدالله، گندمکار، نایاب، زواب و برول با یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت فعلی این روستاها هم اکنون مسدود است.

شیخ گفت: جاده دیگری به نام ˈسروستانˈ هم در این مسیر وجود دارد که امکان تردد در آن تنها به وسیله خودروهای کمک دار است اما این جاده هم نیاز به اصلاح دارد و روستاییان بعدها می توانند از آن استفاده کنند.

امام زاده عبدالله در ۴۳ کیلومتری شرق باغملک قرار دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *