صحبت‌های زنانه را به شورا نکشانید!

خورنا: در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر اهواز، نطق پیش از دستور مریم ابریشم‌کار، عضو شورای شهر اهواز با برخورد دو عضو خانم دیگر شورا یعنی زیبا صالح‌پور و آذر زمان‌پور مواجه شد.
ابریشم‌کار نطق پیش از دستور خود را با نقل حکایتی از امام علی (ع) مبنی بر پند آن حضرت به یکی از یاران خود درباره دوری جستن از افرادی که سعی در فریفتن وی با مال دنیا دارند، آغاز کرد و گفت: بر اساس سفارش مولا علی از همکاران خواهشمندم از همنشینی با افرادی که خواسته‌های ناصواب دارند، دوری کرده و آگاه باشید که بر سر سفره چه اشخاصی می‌نشینید؛ چه بسا پهن کردن چنین سفره‌هایی توسط افراد سودجو به منظور تثبیت موقعیتشان باشد.
وی ادامه داد: همچنین کارگروهی برای بررسی دارایی‌های اعضای شورا، مدیران و مسئولان شهرداری تشکیل شود تا دارایی‌های افراد قبل و بعد از تحویل پست مدیریتی بررسی شود تا جای شبهه‌ای باقی نماند، چرا که کلان‌شهر اهواز نیازمند مدیریت سرمایه است.
این عضو شورای شهر خواستار شد: در تخصیص پاداش و حقوق قشر کارگر و کارمند شاغل در شهرداری اقدامات لازم انجام گیرد.
پس از اتمام نطق ابریشم‌کار، صالح‌پور خواستار پاسخگویی به گفته‌های وی شد .
زمان‌پور نیز ابریشم‌کار را مناسب جایگاه پند دهنده ندانست و عامل عدم پوشش جلسات شورا توسط صدا و سیما را ابریشم‌کار معرفی کرد و اضافه کرد: اگر صدا و سیما این جلسات را پوشش می‌داد حتما تعداد بینندگان جلسات شورای شهر اهواز از برنامه ۹۰ بیشتر می‌شد!
در ادامه، ابریشم‌کار متذکر شد که این نصایح برای خود او نیز بوده است و کسی که شکی به خود ندارد نباید آنها را خطاب به شخص خود تلقی نماید.
به گزارش خبرنگار ایسنا، مجادله‌های جلسه شورای شهر اهواز تنها به بانوان اختصاص نداشت و جان‌علی خورشیدی و عاشور سواری‌پور نیز بر سر تعیین محدوده منطقه ۵ شهر اهواز و قرارگیری یا عدم قرار‌گیری دانشگاه آزاد در این منطقه دچار اخلاف نظر شدند.
سواری‌پور در این باره خطاب به خورشیدی گفت: در منطقه ۴ شهرداری اهواز چهار دانشگاه وجود دارد، پس چرا بر قرارگیری دانشگاه آزاد در این منطقه اصرار دارید و حساسیت نشان می‌دهید؟
خورشیدی عنوان کرد: حساسیتی وجود ندارد و تنها مساله را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مساله تعیین محدوده منطقه ۵ شهر اهواز بار دیگر در ادامه جلسه شورای شهر موجب مجادله میان ابریشم‌کار، زمان‌پور و صالح‌پور شد که در نتیجه آن زمان‌پور و باورساد در اعتراض به مخالفت ابریشم‌کار با انجام رای‌گیری درباره منطقه ۵ و بیان این‌که ” نامردی است که الان رای‌گیری کنیم و بعضی رای ندهند “، جلسه را ترک کردند.
ابریشم‌کار پس از آن توضیح داد: از جانب خانم صالح‌پور و سخنگویش که معلوم است چه کسی است، توهین‌های زیادی به من شده است.
وی ادامه داد: من بارها با گوش خود شنیده‌ام که خانم‌ها صالح‌پور و زمان‌پور گفته‌اند “بگذارید رای‌گیری شود ولی ما رای نمی‌دهیم”. به همین دلیل خواستار شدم که رای‌گیری درباره منطقه ۵ به آینده موکول شود تا از این اتفاق‌ها جلوگیری شود.
رامی علاسوند، رییس شورا، نیز  که سعی در پایان بخشیدن به مجادله بین اعضا داشت خطاب به صالح‌پور و ابریشم‌کار گفت: صحبت‌های زنانه را به شورا نکشانید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *