لزوم ایجاد دبیرخانه «نقش دزفول در اقتصاد مقاومتی» در دزفول

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس خواستار ایجاد دبیرخانه «نقش دزفول در اقتصاد مقاومتی» در شهرستان شد.

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: ایران، کشوری بوده که از دیرباز با علم هندسه و ریاضی آشنایی کامل داشته و نیاکان ما این امر را تایید کرده‌اند.

وی افزود: در دزفول، شهر و دانشگاهی به نام جندی شاپور بوده که نخستین دانشگاه جهان نام گرفته و ۶ رشته قنات، آب این شهر را تامین کرده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دزفول، سازه‌های آبی و پل با قدمت یک‌هزار و ۷۰۰ سال را داشته که هنوز از آن استفاده کرده و این نشان دهنده آن بوده که اجداد ما از مهندسان خبره بوده‌اند که این پل را ساخته‌اند.

وی ادامه داد: طرح آسیاب‌ها در شوشتر و چغازنبیل در شوش کیفی‌ترین سازه‌های مهندسی زمان و گذشتگان بوده و این شهرستان، شوشتر و شوش یک مثلث کامل حساب شده و در راستای اصول ریاضی و علوم دیگر است.

پاپی‌زاده عنوان کرد: همه این امور نشان می‌دهد که استان خوزستان و دزفول ظرفیت پیشرفت را داشته و داریم.

وی افزود: کشاورزی دزفول به نسبت دیگر کشورها پیشرفته‌تر بوده و در آن از علم روز بیشتر برخودار بوده و استفاده شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل اول دزفول و ارزش افزوده شهرستان از کشاورزی است به اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و ادامه داد: ما در راستای استقلال و منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی باید حرکت کنیم که نقش مهندسی نیز در این بین اساسی‌ است.

وی عنوان کرد: در این اقتصاد مقاومتی تک تک مهندسان کشورمان و افرادی که ایده‌ای را تولید کرده به استقلال کشور و رسیدن به اقتصاد مقاومتی و در راستای کاهش تحریم‌ها باید گام برداشته باشیم.

پاپی‌زاده گفت: باید نقش شهرستان دزفول را در تحقق اهداف مقاومتی مشخص و معین کرده و یک دبیرخانه به نام «نقش دزفول در اقتصاد مقاومتی» تشکیل دهیم تا همچنان در راستای مقاوم بودن دزفول، الگویی در اقتصاد مقاومتی این شهرستان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دفتر نماینده، اقدام به تشکیل اتاق فکر در این راستا کرده و برای این مهم دست همه را فشرده و انتظار داریم همه در این زمینه ما را یاری کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت روز مهندس یاد و خاطره مهندسان شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و به ویژه مهندسان شهید و دانشمندان از جان گذشته هسته‌ای را گرامی داشت.