برگزاری نخستین ویژه‌برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها» در ماهشهر

خورنا: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از برگزاری نخستین ویژه‌برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها» در ماهشهر خبر داد.

عبدالنبی شاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان نخستین ویژه‌برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها» را در حالی از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۲ در ماهشهر برگزار کرد که این برنامه با استقبال قابل توجه کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و اولیای تربیتی قرار گرفت.

وی با نگاهی اجمالی به سه روز برگزاری این ویژه‌برنامه در کانون ماهشهر تصریح کرد: نخستین روز ویژه‌برنامه‌ قصه‌گویی با حضور ۱۷ نفر قصه‌گوی کودک و نوجوان و معلم از دبستان شاهد حضرت رقیه (س) و دبیرستان فرزانگان در مرکز بندر ماهشهر آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان اضافه کرد: در این برنامه که ۴۰ کودک و نوجوان در آن حضور داشتند، مرضیه دقایقی مربی مسئول کانون ماهشهر به اهمیت قصه‌گویی و گفتن نکاتی در خصوص اجرای قصه‌ها اشاره کرد و کتاب «هنر قصه‌گویی» نوشته‌ علی خانجانی را به مدعوین معرفی کرد.

وی ادامه داد: در این روز قصه‌هایی چون مثل‌ها، دوستان با وفا، مداد سیاه و رنگین کمان، سرزمین پازل‌ها، اگر خدا بخواهد، گربه چکمه پوش، درخت سبز و … اجرا شد.

شاکریان همچنین عنوان کرد: نخستین روز برگزاری ویژه‌برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها» با حضور کارشناس امور بانوان و جوانان و رئیس انجمن دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ماهشهر همراه بود.

وی ادامه داد: در دومین روز ویژه‌برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها»، ۱۲ نفر قصه‌گوی کودک پسر و معلم از (دبستان شاهد امید امام)، دبستان یاسین و شهید احمد ساداتی در مرکز بندر ماهشهر شرکت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: در این روز ۳۶ کودک و تعدادی از معلمین و والدین دانش‌آموزان حضور داشتند که مرضیه دقایقی مربی مسئول مرکز نیز ضمن اشاره به اهمیت قصه‌گویی و گفتن نکاتی در خصوص اجرای قصه‌ها، مجموعه کتاب «آی قصه قصه قصه» و «قصه‌گویی» را به مدعوین معرفی کرد.

وی افزود: در این روز شرکت‌کنندگان قصه‌های ضحاک، کاکا یوسف، انقلاب، حضرت خضر (ع)، راز جواهر، سه خواهر، پیرمرد و عقاب، الاغ آوازخوان، یکی بود یکی نبود و … را به نوبت اجرا کردند.

شاکریان ابراز داشت: مدعوین در دومین روز برگزاری ویژه‌برنامه قصه گویی با خواندن شعر (قصه‌گوی خوب ما، قصه گوی خوش زبان، باز هم بگو بگو، قصه ای برای ما) برای هر قصه‌گو، او را همراهی می‌کردند.

وی توضیح داد: آخرین روز ویژه‌برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها» با قصه گویی ۱۸ نفر قصه‌گوی کودک دختر از (دبستان عاطفه) در مرکز بندر ماهشهر همراه شد.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: در این برنامه که با حضور ۲۵ کودک و تعدادی از معلمین و والدین دانش‌آموزان حضور داشتند، قصه‌های آب در شیر، مادربزرگ و پدربزرگ، چشم بادمی، ماه بانو دختر آذربایجان، شاپرک و کرم ابریشم، بهترین نان برای مهربان‌ترین حیوان و … اجرا شد.

وی اظهار کرد: هیئت داوران این ویژه‌برنامه پس از جمع‌بندی نظرات نهایی، شکیبا قنواتی با قصه «سربالایی سر پایینی»، مبینا قنواتی با قصه «درخت ستاره»، ماریا نظارات با قصه «خر همان خر است فقط شکلش عوض شده» آیناز بازیانی با قصه «ماه بانو دختر آذربایجان»، آنیا آذرمی با قصه «روز اول مهر»، سیده هرانوش موسوی شوار با قصه «من همه غذاها را دوست دارم»، فاطمه احمدی با قصه «مورچه کوچولو و جیرجیرک کوچولو»، کوشا آقایی بوشهری با قصه «ضحاک»، آرمین شاهین با قصه «انقلاب»، آرین شعبانی با قصه «حضرت خضر (ع)» و پدرام قیصری با قصه «سه خواهر»، را به عنوان برگزیدگان بخش کودک این جشنواره معرفی کردند.

شاکریان تصریح کرد: در بخش نوجوانان نیز شیوا رضوی با قصه «تپلی به موقع می‌خوابد»، شیما قاره محمودی با قصه «سرزمین پازل‌ها» و یاسین حمودی با قصه «جوجه اردک» توانستند رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: همچنین در بخش بزرگسالان ویژه برنامه قصه‌گویی «پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها»، شهناز نوی معلم دبیرستان فرزانگان ماهشهر با قصه «درخت سبز» و خانم عزت سلیمانی معلم دبستان شهید احمد ساداتی ماهشهر با قصه «یکی بود یکی نبود» به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شدند.