بازار خرید نوروزی در دزفول رونق گرفت

خورنا: با فرارسیدن اسفند ماه و در آستانه نوروز ، بازار خریدهای نوروزی در شهرستان دزفول رونق گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، بازار قدیم دزفول که در همه ایام سال شلوغ و پرتردد است این روزها مملو از جمعیتی است که برای خرید نوروز روانه بازار شده اند.

شلوغی در بازار پارچه و پرده فروش ها ، فرش ، موکت ، مبل و صندلی بیانگر آماده شدن مردم برای استقبال از نوروز هستند.

این روزها بساط دستفروشان در دزفول با فروش انواع پوشاک ، کفش و کیف از رونق بیشتری برخوردار است.

آجیل عید و نیز شکلات از جمله خریدهای اصلی خانواده های دزفولی بوده که تحت هر شرایطی و با هر قیمتی این نوع تنقلات را خریداری می کنند.

خانه تکانی مردم دزفول با آغاز ماه اسفند و گرم شدن هوا به تدریج آغاز شده و با نزدیک شدن به هفته پایانی اسفند ماه به اوج می رسد.

پخت سمنو به عنوان سنتی ماندگار و دیرینه در دزفول نیز از مدتی پیش در بسیاری از خانه ها آغاز شده و مردم دزفول به رسم تبرک و به میمنت حلول سال نو پخت سمنو را مایه خیر و برکت برای خانواده می دانند.

خانواده های دزفولی به رسم تبرک سمنو را بین اقوام ، همسایگان و فقرا توزیع می کنند.

بازار شستشوی فرش نیز چند روزی است در دزفول رونق گرفته به طوریکه با وجود چندین کارگاه قالیشویی در دزفول ، این کارگاه ها به دلیل تقاضای بالا برای شستشوی فرش به صورت شبانه روزی فعال شده و خانواده ها نیز اقدام به ثبت نوبت برای شستشوی فرش می نمایند.

شهرداری دزفول نیز به منظور پاکسازی و زیبا سازی منظر شهری از روز شنبه سوم اسفند ماه طرح بسیج پاکسازی و زیبا سازی خیابانها و معابر شهری را با مشارکت مردم آغاز کرده است.

شستشوی بلوارها و جداول ، رنگ آمیزی نرده پل ها ، هرس درختان بوستانها و برپایی کمپ نوروزی از جمله اقدامات شهرداری دزفول برای استقبال از بهار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *