بازهم تجمع اعتراضی طلاب مخالف کنسرت در آبادان/ نهضت ادامه دارد!

خورنا: تجمع امروز طلاب یادآور تجمعات اعتراضی طلاب در چند ماه گذشته آبادان است که به لغو دو کنسرت مجید خراطها و کنسرت موسیقی سنتی در یادبود پرویز مشکاتیان انجامید…
7141_635287756501806641_l
یک وبسایت خبری آبادان در مطلبی کوتاه از تجمع امروز طلاب مخالف برگزاری کنسرت در مقابل دفتر امام جمعه آبادان خبر داد. دانشنامه نیوز نوشته که قرار است روزهای هفتم و هشتم اسفندماه احسان خواجه امیری خواننده برجسته کشورمان در محل نمایشگاه های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شود. البته خبرگزاری مهر نوشت که تجمع در مقابل دفتر امام جمعه صورت نگرفته هرچند تلاش زیادی برای برگزاری این تجمع انجام شده است. این خبرگزاری گفتگویی با امام جمعه آبادان انجام داده که وی طی آن ضمن انتقاد کلی از کنسرت ها، گفته است که با تجمع اخیر ارتباطی ندارد.

خبر تجمع امروز طلاب یادآور تجمعات اعتراضی طلاب در چند ماه گذشته آبادان است که به لغو دو کنسرت مجید خراطها و کنسرت موسیقی سنتی در یادبود پرویز مشکاتیان انجامید. خبری که بازتاب بین المللی پیدا کرد و نگاه ها را به آنچه تاکنون در فضای فرهنگی شهر آبادان سابقه نداشته، متوجه نمود.

با این حال تجمع امروز مخالفان موسیقی و کنسرت، ابعاد دیگری یافته زیرا این بار کنسرت خواجه امیری با مجوز و در مکانی متعلق به سازمان منطقه آزاد اروند برگزار می شود که همین دو هفته پیش با ابلاغ مصوبه دولت، به عنوان سازمان حاکمیتی شهرهای آبادان و خرمشهر معرفی شد. موضع سازمان در این ارتباط روشن خواهد کرد که منطقه آزاد اروند یک منطقه بسته فرهنگی خواهد بود یا اگر پیشروتر از دیگر مناطق کشور نباشد از آنها هم عقب نخواهد افتاد.

اعتراضات طلاب آبادان که ظاهرا قرار است ادامه دار باشد در حالی رخ می دهد که هفته آینده در اهواز هم محسن یگانه خواننده محبوب کشورمان کنسرتی برگزار خواهد کرد. هنوز خبری از تجمعات اعتراضی در مرکز استان شنیده نشده است.

با این حال امروز معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند به خبر تجمع اعتراضی طلاب آبادان واکنش نشان داد. سید مرتضی نعمت زاده به خبرگزاری مهر گفت: گسترش فعالیت های هنری در منطقه آزاد اروند هیچگونه مغایرتی با اعتقادات مردم ندارد.

وی افزود: هیچگاه اجازه نخواهیم داد که اینگونه مسائل باعث خدشه وارد کردن به مسایل اعتقادی و مذهبی و جریحه دار شدن احساسات مردم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در جامعه تعریف های گوناگونی از زمان ایام مذهبی وجود دارد، یکی محاسبه کردن این ایام بر طبق تقویم جمهوری اسلامی ایران که این ایام بر اساس همان یک روز ثبت شده در تقویم در نظر گرفته می شود و دیگری محاسبه کردن یک مناسبت خاص به بیش از یک روز تعیین شده در تقویم مانند یک دهه یا یک هفته است که ما نیز در اجرای برنامه های فرهنگی بر طبق ایام تعیین شده در تقویم کشور عمل خواهیم کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به مذهبی بودن دو شهر آبادان و خرمشهر و همچنین جایگاه و سابقه آنان در دفاع مقدس اجازه نخواهیم داد حرمت خون شهدا از بین برود و اطمینان می دهیم که مسایل حاشیه ای دیگر مناطق آزاد دیگر در اینجا پیش نیاید.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس نگرانی های ایجاد شده از همزمانی کنسرت احسان خواجه امیری با ایام فاطمیه تلاش خواهیم کرد هیچگونه تداخل زمانی با این ایام نداشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هدف ما از برگزاری برنامه های شاد فرهنگی و هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر، ایجاد نشاط و سرگرمی برای مردم این دو شهر است که با توجه به قرار گرفتن در دل جنگ در سالهای دفاع مقدس و تحمل سختی های سالهای سازندگی، نیاز آنها به یک فضای شاد فرهنگی احساس می شود.

به گفته وی برنامه ریزی اجرای کنسرت خواجه امیری با منطقه آزاد اروند نبوده و این سازمان فقط تامین مکان آن را بر عهده گرفته است. اجرای این کنسرت توسط یک موسسه خیریه و برای تخصیص عواید آن به مسایل خیریه در نظر گرفته شده است.