تقاطع غیرهمسطح کیانپارس اهواز اجرایی شود/ کاهش ۲۵ درصدی تلفات تصادفات

خورنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان اجرایی شدن تقاطع غیرهمسطح کیانپارس اهواز را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از اهواز، عادل مجدمی عصر شنبه در کمیته ترافیک شهرستان اهواز با اشاره به وعده های چند ساله شهرداری اهواز برای اجرایی شدن دو تقاطع غیرهمسطح خیابان پهلوان کیانپارس و میدان چهارشیر گفت: احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح پهلوان اطلاع رسانی و تابلوی آن نیز نصب شده اما خبری از اجرا نیست و این پروژه هر چه سریع تر باید اجرایی شود.

عدم انتقال نمایشگاه بین اللملی اهواز از کیانپارس

وی همچنین با انتقاد از عدم انتقال نمایشگاه بین المللی از محل فعلی افزود: این وعده نیز چند سال است مطرح شده اما هنوز به مرحله اجرا درنیامده و به ویژه در ایام پایانی سال ترافیک میدان نمایشگاه به پل سوم هم می رسد.

وی با اشاره به ترافیک هسته مرکزی شهر، اظهار کرد: برای تامین تقاضای پارکینگ، شهرداری حداقل در ۱۰ روز پایانی سال اجازه استفاده از پارکینگ (در حال ساخت) طالقانی را بدهد.

مجدمی تقوویت ناوگان حمل ونقل عمومی را نیز در روزهای پایانی سال خواستار شد و گفت: استفاده از مینی بوس در این مقطع زمانی می تواند کمبود اتوبوس و تاکسی را تا حدودی جبران کند تا شاهد ازدحام جمعیت در هنگام خرید نباشیم.

مجهز کردن پارکینگ ها به تابلوهای پیام متغیر، رنگ آمیزی ایستگاه های اتوبوس و سرعت کاه ها از دیگر مواردی بود که پلیس راهور در این نشست درخواست کرد.

کاهش ۲۵ درصدی تلفات تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز نیز در این نشست از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در سال جاری در اهواز خبر داد.

حمید خرسندنژاد با اشاره به نصب دوربین های کنترل نامحسوس در اهواز گفت: این دوربین های باعث ایجاد فرهنگ ترافیک پایدار می شود.

به گفته وی، با وجود بهره وری ۳۰ درصدی این دوربین ها اما تاثیر آنها مشخص شده. به طوری که سرعت ها در نقاط حادثه خیز رو به کاهش رفته و حوادث نیز تحت کنترل بوده است.

وی افزود: حدود ۱۵ دوربین ثبت تخلف در اهواز نصب شده در حالی که اهواز نیاز به نصب ۱۰۰ دوربین احساس می شود.

خرسندنژاد اظهار امیدواری کرد: منابع این طرح صرف توسعه نظارت هوشمند و کنترل نامحسوس شود.

وی آلودگی هوا ناشی از ترافیک را یادآور شد و اضافه کرد: برای کاهش آلودگی هوا ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تولید بنزین نامرغوب ضروری است و راهنمایی و رانندگی نیز به تبع آن به کنترل ترافیک می پردازد.