افتتاح اولین ایستگاه مطالعه بندر امام بدون دعوت از فعالین فرهنگی

خورنا: به منظور همراه کردن کتاب با مسافران و پر کردن مطلوب اوقات فراغت سفر، ایستگاه‌­های راه آهن یکی از مکان­‌هایی است که در یک سال گذشته در طرح ایستگاه‌­های مطالعه مورد توجه بوده است.

ایلنا: معاون مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در آئین افتتاح ایستگاه مطالعه در شهر بندر امام خمینی (ره) گفت: در طرح ایستگاه مطالعه یار مهربان همسفر مسافران قطار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، منصور کوهی رستمی در آئین افتتاح اولین ایستگاه مطالعه در راه آهن شهر بندر امام خمینی (ره) گفت: مطالعات نشان می‌دهد که اوقات فراغت همواره بستر مناسبى براى بروز خلاقیت‏‌ها و نوآورى‏ هاست، چون ذهن انسان به فعالیت موظفى مشغول نیست، لذا می‌‏تواند فارغ از قالب‏هاى از پیش طراحى شده به مسائل مورد علاقه خود بپردازد.

وی افزود: به منظور همراه کردن کتاب با مسافران و پر کردن مطلوب اوقات فراغت سفر، ایستگاه­های راه آهن یکی از مکان­هایی است که در یک سال گذشته در طرح ایستگاه­های مطالعه مورد توجه بوده است. در حال حاضر در ۲۶ ایستگاه راه آهن کشور و ۳ ایستگاه راه آهن (اهواز، اندیمشک، بندرامام) در استان خوزستان، ایستگاه مطالعه راه­ اندازی شده است که مسافران می‌­ توانند به تعداد مورد نیاز کتاب از این ایستگاه­‌ها برداشته و در طول سفر آن‌ها را مطالعه و در ایستگاه مقصد این کتاب­‌ها را به ایستگاه مطالعه برگردانند.

از نکات قابل تأمل در این مراسم، عدم دعوت از پیشکسوتان فرهنگی و مولفین بومی بود.