شادگان و آبادان تا خرداد ۹۳ از آب آشامیدنی بهره مند می شود

خورنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تا پایان خرداد ۹۳، شهرهای شادگان و ۲۵ درصد مابقی جمعیت آبادان بطورکامل از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از طریق طرح آبرسانی غدیر بهره مند می شوند.

به گزارش روزیکشنبه ایرنا از روابط عمومی این شرکت، ˈمحمدعلی صنیعی نژادˈ با بیان این که تامین آب از منابع بالادستی موجب کاهش EC(شوری) و بهبود طعم و بوی آب خواهد شد افزود: هم اینک صد درصد آب آشامیدنی خرمشهر و ۷۵ درصد آب آشامیدنی آبادان از طریق طرح آبرسانی غدیر تامین می شود.

وی از احداث یک هزار کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در ۱۶ شهر بزرگ خوزستان تاکنون خبر داد و گفت: برای دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب شهرهای استان سه هزار کیلومتر شبکه فاضلاب به همراه ایستگاه های پمپاژ و واگذاری ۶۵۰ هزار اشتراک فاضلاب مورد نیاز بود که احداث آن با اعتبارات معمول جاری امکان پذیر نشد.

مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: با مجوز دولت طرح فروش اوراق مشارکت مردمی با تضمین دولت در سه مرحله و در سه سال متوالی تصویب شد که تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در دو سال متوالی عرضه و از منابع حاصل از فروش آن حدود یک هزار و ۴۰ کیلومتر شبکه مدرن فاضلاب در ۱۶ شهر استان احداث شده است.

صنیعی نژاد خاطرنشان کرد: شرکت آبفا خوزستان در سال ۷۱ با ۲۰ شهر زیر مجموعه و با هدف تامین و توزیع آب پایدار و سالم شهروندان، توسعه، اصلاح و بازسازی شبکه های آب و فاضلاب، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و بازگشت مجدد آن پس از تصفیه در تصفیه خانه های فاضلاب به چرخه محیط زیست تاسیس شد.

وی با اشاره به وجود هشت هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه آب و دوهزار و ۳۰۰کیلومتر شبکه فاضلاب در استان گفت: ۳۰۰ کیلومتر توسعه شبکه در چهار سال اخیر، ۶۱۰ کیلومتر اصلاح شبکه با وجود کاهش اعتبارات در دو سال اخیر انجام شده که بواسطه آن شبکه توزیع شهرهای شاوور و صفی آباد بطور کامل تعویض شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزایش ۲۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب آشامیدنی در بندر بزرگ تجاری ماهشهر و افزایش ۱۷هزار و ۵۰۰ مترمکعبی ظرفیت ذخیره سازی در دیگر شهرهای استان و پیشرفت ۸۲ درصدی احداث مرحله دوم تصفیه خانه آب آبادان را از دیگر اقدام های کوتاه مدت آبفا در حوزه آبرسانی عنوان کرد.

وی تعویض ۹۰ هزار کنتور فرسوده و خراب در شهرهای استان در سه تا چهار سال اخیر را از اقدام های موثر در زمینه مصرف بهینه آب عنوان و افزود: با این اقدام هدررفت آب در استان دو درصد کاهش یافت.

صنیعی نژاد ظرفیت تولید آب در خوزستان را ۹۹۲ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: در نظر است سال آینده با تعویض کنتورهای یک اینچ به بالا هدررفت آب استان حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.