شهردار آبادان: مشارکت و همراهی مردم در کاهش پسماند ضروری است

خورنا: شهردار آبادان با اشاره به آغاز تمرین سلامت و نظافت عمومی در این شهر گفت: مشارکت و همراهی مردم در کاهش پسماند ضروری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ˈ محمودرضا شیرازی ˈ در آیین آغاز تمرین سلامت و نظافت عمومی در آبادان افزود: شهرداری آبادان با توجه به کمبود نیروی انسانی به سمت مکانیزه کردن تجهیزات پیش می رود.

وی اظهار داشت: ۵۶۰ نیروی خدماتی شهرداری در زمینه نظافت شهری و جمع آوری زباله ها در وسعتی به میزان ۵۳۰ کیلومتر مربع فعالیت می کنند.

شهردار آبادان افزود: نظافت و پاکسازی مناطق مختلف شهر آبادان بر اساس جدول زمان بندی شده در تمرین سلامت و نظافت عمومی انجام می شود.

وی گفت: ۶۰ دستگاه خودرو خدمات شهری و تعدادی خودرو از ادارات راه و شهرسازی و آبفا کار جمع آوری نخاله ها و زباله ها را از سطح شهر انجام می دهند.

شیرازی با اشاره به پایان عملیات بهسازی، پاکسازی و آماده سازی مناطق مختلف شهری تا ۲۰ اسفندماه افزود: روزانه ۱۳۰ تن زباله در مناطق سه گانه شهرداری آبادان تولید و جمع آوری می شود.

وی با اشاره به افزایش تولید زباله در ایام نوروز به ۱۵۰ تن در روز گفت: مشارکت و همراهی مردم برای کاهش این میزان لازم است.

شهردار آبادان سرانه تولید زباله در این شهر را ۹۰۰ گرم اعلام کرد و افزود: سرانه استاندارد تولید زباله بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ گرم می باشد.

بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان شهرداری آبادان در این تمرین به توزیع کیسه های زباله بین مردم و مسوولان پرداختند.

مردم با تشکیل گروه های چند نفره در مرکز شهر آبادان شروع به پاکسازی و نظافت شهر کردند.

نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری ویژه آبادان، دانش آموزان محیط یار، محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست و پاکبانان شهرداری آبادان در تمرین نظافت و پاکسازی عمومی حضور داشتند.