کنترل ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی در جاده‌های خوزستان/ استمرار ممنوعیت تردد راهیان نور از مسیر ایذه- دهدز

خورنا: رییس پلیس راه خوزستان گفت: وجود نقص فنی در وسایل نقلیه مسافربری، خط قرمز پلیس راه است و در صورت مشاهده، از ادامه تردد این خودروها جلوگیری خواهد شد.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های در دست اقدام پلیس راه استان در جهت تامین امنیت ترافیکی سفرهای نوروزی سال ۹۳، برخورد با تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر به خصوص وسایل نقلیه دچار نقص فنی است که به شدت با رانندگان این گونه وسایل نقلیه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: کنترل ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی حمل و نقل مسافر اعم از اتوبوس‌های حامل زائران کاروان‌های راهیان نور و اتوبوس‌های عادی در تمام ساعات شبانه‌روز از دیگر اقدامات پلیس راه خوزستان است. این اقدام در طول مدت اجرای طرح نوروزی توسط تیم‌های گشتی و تمام پاسگاه‌های پلیس راه تابعه در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راه خوزستان افزود: در این طرح با استفاده از ظرفیت بازرسان نامحسوس مردمی در اجرای قانونی رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین از طریق اعزام بازرسان نامحسوس پلیس، بر کنترل دقیق ناوگان عمومی مسافربری نظارت کافی صورت می گیرد.

قدرتی تصریح کرد: رانندگان توجه داشته باشند که چنانچه در کلاس‌های بازآموزی مقررات مربوط به چرخه حمل و نقل مسافر شرکت نکنند، از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود. همچنین در طول اجرای طرح به طور سرزده و غیرمترقبه از شرکت‌ها و موسسات مسافربری بازدید به عمل می‌آید و با شرکت‌های متخلف، با ارجاع موضوع جهت طرح در کمیسیون ماده ۱۲ قانون، برخورد قانونی و از ادامه فعالیت مربوط جلوگیری می‌شود.

وی گفت: ممنوعیت تردد اتوبوس‌های حامل کاروان‌های راهیان نور از مسیر ایذه- دهدز به استان چهارمحل بختیاری و بالعکس همچنان استمرار دارد.