در پی اعتراض روحانیون آبادان به برگزاری یک کنسرت: اجازه نمی دهیم حرمت خون شهدا از بین برود

خورنا: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد حرمت خون شهدا از بین برود گفت: گسترش فعالیت های هنری در منطقه آزاد اروند هیچگونه مغایرتی با اعتقادات مردم ندارد.

سید مرتضی نعمت‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح گسترش منطقه آزاد به کل شهرهای آبادان و خرمشهر و پیش آمدن مسایل حاشیه ای در بعضی از مناطق آزاد تجاری کشور برخی از مردم این دو شهر نسبت به تحت الشعاع قرار گرفتن مسایل اعتقادی و مذهبی شان ابراز نگرانی کرده اند.

وی با اشاره به اجرای یک کنسرت در مناطق آزاد همزمان با ماه محرم افزود: هیچگاه اجازه نخواهیم داد که اینگونه مسائل باعث خدشه وارد کردن به مسایل اعتقادی و مذهبی و جریحه دار شدن احساسات مردم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در جامعه تعریفهای گوناگونی از زمان ایام مذهبی وجود دارد، یکی محاسبه کردن این ایام بر طبق تقویم جمهوری اسلامی ایران که این ایام بر اساس همان یک روز ثبت شده در تقویم در نظر گرفته می شود و دیگری محاسبه کردن یک مناسبت خاص به بیش از یک روز تعیین شده در تقویم مانند یک دهه یا یک هفته است که ما نیز در اجرای برنامه های فرهنگی بر طبق ایام تعیین شده در تقویم کشور عمل خواهیم کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به مذهبی بودن دو شهر آبادان و خرمشهر و همچنین جایگاه و سابقه آنان در دفاع مقدس اجازه نخواهیم داد حرمت خون شهدا از بین برود و اطمینان می دهیم که مسایل حاشیه ای دیگر مناطق آزاد دیگر در اینجا پیش نیاید.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس نگرانی های ایجاد شده از همزمانی کنسرت احسان خواجه امیری با ایام فاطمیه تلاش خواهیم کرد هیچگونه تداخل زمانی با این ایام نداشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هدف ما از برگزاری برنامه های شاد فرهنگی و هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر، ایجاد نشاط و سرگرمی برای مردم این دو شهر است که با توجه به قرار گرفتن در دل جنگ در سالهای دفاع مقدس و تحمل سختی های سالهای سازندگی، نیاز آنها به یک فضای شاد فرهنگی احساس می شود.

به گفته وی برنامه ریزی اجرای کنسرت خواجه امیری با منطقه آزاد اروند نبوده و این سازمان فقط تامین مکان آن را بر عهده گرفته است. اجرای این کنسرت توسط یک موسسه خیریه و برای تخصیص عواید آن به مسایل خیریه در نظر گرفته شده است.