سرای روزنامه‌نگاران خوزستان هیچگونه اعتبار مالی ندارد

خورنا: مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان گفت: سرای روزنامه‌نگاران هیچگونه اعتبارات مالی نداشته که بتواند برای گرفتن امکانات رفاهی مبلغی را پرداخت کند.

محمدرضا ایزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سرای روزنامه‌نگاران خوزستان در هفدهم بهمن ماه سال ۹۱ با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خوزستان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته این سرا که تنها سرپناه اصحاب رسانه در استان است، متاسفانه با بی‌مهری و بی‌تفاوتی برخی مدیران وزارتخانه در تهران و استان مواجه شده است.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان خاطر نشان کرد: این سرا در طول یک سال گذشته، برای تامین امکانات رفاهی ارائه شده به همکاران هیچگونه بودجه‌ای در اختیار نداشته که بتواند برای امکانات رفاهی هزینه‌ای کرده باشد.

وی عنوان کرد: امکاناتی که تاکنون تامین شده حاصل پیگیری، رایزنی و مکاتبات زیادی بوده که با مدیران ارشد استانی صورت گرفته و این سازمان‌ها از امکانات موجود خود، در اختیار سرای روزنامه‌نگاران قرار داده‌اند که آن هم به‌صورت رایگان بوده و این سرا نیز به همکاران اختصاص داده است.

ایزدی تصریح کرد: حدود ۲۹۰ نفری که تاکنون به عضویت این سرا درآمده‌اند اعم از خبرنگار، عکاس، صفحه بند، سردبیر، مدیر مسئول و تمام نیروهای مطبوعات و خبرگزاری‌هایی که تاکنون عضو شده‌اند و با هر دیدگاه و از هرجناح بوده‌اند، هیچ فرقی بین آنها نبوده است.

وی با بیان اینکه سرای روزنامه‌نگاران وظیفه دارد خدمات خود را اعم از آموزشی و رفاهی در اختیار تمام همکاران در سطح استان قرار دهد اظهار کرد: از جمله خدمات ارائه شده را می‌توان به عضوگیری درسرای روزنامه‌نگاران، برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مراسم روز خبرنگار، توزیع کتابچه راهنمای تلفن رسانه و روابط عمومی، بازدید از اماکن میراث فرهنگی و گردشگری، عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان و برگزاری کلاس‌های تخصصی روزنامه‌نگاری اشاره کرد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران خوزستان اضافه کرد: از آنجایی که به این سرا هیچگونه اعتباری تخصیص داده نشده لذا امکان به کارگیری نیروی فعال برای پیگیری مستمر جهت گرفتن امکانات در شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: سهمیه‌ای که از طرف مدیران شرکت نفت اختصاص داده شده، حداکثر برای ۱۵۰ نفر بوده و به همین دلیل از طرف این سرا معرفی همکاران ثابت اعلام شده است.