شایسته نیست اجرای یک پروژه ملی زیست محیطی تعطیل شود

خورنا: روابط عمومی آبفای خوزستان اعلام کرد: شایسته نیست اجرای یک پروژه عظیم ملی زیست محیطی که فواید آن همه مردم و محیط زیست منطقه را شامل می‌شود به‌ خاطر مطالبات یک نهاد شهری تعطیل شده و مردم از توقف پروژه متضرر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روابط عمومی آبفای خوزستان در پاسخ به خبر منتشر شده در این خبرگزاری با عنوان «آبفای خوزستان مطالبات شهرداری سوسنگرد را پرداخت کند» در توضیحاتی آورده است: کل طلب شهرداری سوسنگرد از شرکت آب و فاضلاب خوزستان مربوط به مرمت کامل نوار حفاری خیابان نواب صفوی است که رقمی معادل ۳ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است.

در ادامه این متن آمده است: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبار کل این پروژه به شهرداری پرداخت شده و مابقی آن نیز پس از طی مراحل اداری پرداخت خواهد شد.

همچنین در این توضیحات بیان شده است: ضمنا با توجه به اینکه طرف قرارداد شهرداری در اجرای آسفالت سایر مناطق مختلف شهر سوسنگرد، شرکت‌های پیمانکار هستند لذا مسئولیت پرداخت هزینه‌های صورت گرفته پس از ارائه صورت‌جلسات، تایید شده بر عهده پیمانکار مربوطه است.

در این توضیحات همچنین گفته شده است: لازم به یادآوری است که کارشناسان کنترل کیفی مشاور و آزمایشگاه به طور دائم در شهر سوسنگرد مستقر هستند و روند اجرا و پیشرفت پروژه را تحت نظارت دقیق دارند.

روابط عمومی آبفای خوزستان در ادامه آورده است: از طرفی علاوه بر بازدیدهای نماینده مجلس، فرماندار و دیگر مسئولان شهری، مجری طرح و کارشناسان دفتر فنی شرکت آبفا، پروژه فاضلاب را تحت نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.

در این متن ادامه داده شده است: با تمام این نظارت‌ها، پروژه فاضلاب سوسنگرد، به مدت یک سال ضمانت بهره‌برداری دارد و چنانچه مشکلی رخ دهد پیمانکار متعهد به اصلاح آن است.

در این توضیحات اضافه شده است: تاکنون ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سوسنگرد احداث و ۲۵۲ فقره انشعاب فاضلاب در این شهر به مشترکان واگذار شده است.

روابط عمومی آبفای خوزستان همچنین بیان کرده است: با اجرای طرح اوراق مشارکت یک درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب در سوسنگرد از ۶۵ درصد به ۸۰ درصد ارتقا یافته و جمعیتی معادل ۴۲ هزار و ۶۳۳ نفر از شبکه مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب برخوردار شده‌اند، همچنین بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متر طولی از نوارهای حفاری شده زیرسازی و آسفالت شده است.

در این متن آورده شده است: شایسته نیست اجرای یک پروژه عظیم ملی زیست محیطی که فواید آن همه مردم و محیط زیست منطقه را شامل می‌شود به‌خاطر مطالبات یک نهاد شهری تعطیل شده و مردم از توقف پروژه متضرر شوند.

روابط عمومی آبفای خوزستان در پایان این توضیحات گفته است: این شرکت خود را متعهد به اجرای دقیق و کیفی طرح مذکور می‌داند و به مسئولان شهری این اطمینان داده می‌شود که پروژه فاضلاب با سطح کیفی مناسب اجرا و به مردم قهرمان پرور سوسنگرد تقدیم شود.