برگزاری نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان در خوزستان

خورنا: دبیر اجرایی نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان از برگزاری نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان در خوزستان خبر داد.

سعید کیوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: صنعت ساختمان به عنوان یکی از تاثیرگذار‌ترین صنایع کشور همواره نقش مهم و قابل تامل خود را در معادلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی به ما یادآوری کرده است.

وی ادامه داد: صنعتی که ساعتی ۶ میلیارد تومان در راه و مسکن آن هزینه می‌شود، روزانه دو هزار واحد مسکونی احداث و ۳۳ درصد از حجم اقتصاد کشور را در برمی‌گیرد.

دبیر اجرایی نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه بخش ساخت و ساز نقش اساسی در تولید ناخالص ملی دارد تصریح کرد: باید برای دستیابی به معیارهای توسعه پایدار در این بخش شاخص‌های کیفیت، مقاوم‌سازی و کاهش مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان، اینکه تا چه حدی در اجرای این مهم در ساخت و ساز‌ها موفق بودیم مجالی فرا‌تر از یک همایش استانی می‌طلبد اذعان کرد: حوادث اخیر ساختمانی در سطح کشور که تا حدود زیادی هم رسانه‌ای شده است رعایت مقررات ملی را به یک موضوع ملی و مطالبه عمومی تبدیل ساخته است.

کیوانی خاطر نشان کرد: خوزستان با دارا بودن حجم بالای ساخت و سازهای عمرانی (پروژه‌های ملی در حال ساخت در سطح استان) و همچنین اماکن مسکونی شهری یکی از استان‌هایی که رعایت مقررات ملی ساختمان یکی از نیازهای اساسی آن محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: گرچه در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای فرهنگ‌سازی این مهم شده اما اندیشه برگزاری نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان اوایل اردیبهشت ماه سال جاری توسط شورای سیاست‌گذاری آن مطرح و پس از بررسی‌های فراوان مقرر گردید که در نخستین گام با دعوت از مدیران شهری، شهرداران، مسئولان دفتر فنی فرمانداری و در سطحی بالا‌تر استاندار، معاونان ایشان و مدیران کل دستگاهای اجرایی مرتبط با صنعت ساختمان عینیت یابد.

دبیر اجرایی نخستین همایش استانی مقررات ملی ساختمان بیان کرد: این همایش که می‌تواند مسیر اصلی راه دستیابی به لحظه ایده‌آل در ساخت و ساز را به ما نشان دهد حاصل ده‌ها ساعت کار کار‌شناسی عوامل اجرایی است.

وی افزود: بیش از ۱۰ جلسه کار‌شناسی در سطح مدیران و کار‌شناسان برگزار و با تشکیل دبیرخانه این همایش، بانک اطلاعات اولیه شهرداران و مدیران شهری استان خوزستان ایجاد شده است.