عرضه زمین ارزان در اهواز!

خورنا: روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: وقتی قرار باشد نظارت و کنترلی بر کار تبلیغات نباشد و انتشار و توزیع اوراق تبلیغاتی آتش به اختیار و بدون هر مجوزی آزاد باشد، نتیجه همین می شود که هرکس یا هر گروهی راحت و بدون داشتن دغدغه از عواقب کار، هر چه بخواهد چاپ و بین مردم توزیع کند و نمونه های این تخلفات هر روز بر در و دیوار شهر و روی پیاده روها و در پیشخوان بانک ها و اماکن عمومی، مشاهده می شود.
از جمله این روزها یک برگه تبلیغاتی با عنوان «عرضه زمین ارزان» در خارج از محدوده مشهد در شهر توزیع شده و می شود که در آن تبلیغ شده با ۵/۱ تا ۵ میلیون تومان صاحب زمین ارزان شوید. این برگه معلوم نیست با کدام مجوز انتشاراتی و در چه چاپخانه ای چاپ شده و مسئولیت انتشار آن در این کلانشهر با کیست؟
از روی کنجکاوی با تلفن قید شده در برگه منتشره تماس گرفته شد.
سوال شد این زمین ها سند دارند که پاسخ داده شد بلی ولی مشاع است.
گفتیم در صورت خرید، زمین به نام خریدار ثبت می شود که گفتند خیر، چون زمین مشاع است.
سوال کردیم آیا این زمین قابل رؤیت است، جواب دادند خیر و توضیح داده شد که در زمانی که زمین تفکیک و قطعه بندی شد، سال ها بعد این محل جزو محدوده شهری خواهد شد و سند می دهند ضمن اینکه تضمین داده نمی شود که زمین خریدار کجا و چه مقدار خواهد بود چون ممکن است مقداری از آن جزو خیابان شود!
ما کاری به صحت و سقم مطلب نداریم و منظور از عنوان کردن موضوع این است که اولا باید هر نوع انتشار اعلامیه تبلیغاتی با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا شهرستان باشد.
و شماره مجوز در ذیل اعلامیه درج شود.
ثانیاً برای عرضه هر نوع کالایی که مربوط به دیگر استان ها است باید افرادی در استان متولی کار باشند و محل دفتر مربوطه مشخص گردد که متقاضیان بتوانند به آنجا مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنند تا چشم و گوش بسته، سرمایه گذاری نکنند، چرا که مردم خاطرات تلخی از اینجور مسایل و تبلیغات خام دارند و در هر حال باید مسئولان امور انتشاراتی در استان پاسخگوی موارد تبلیغاتی از نوع اوراق توزیعی در شهر باشند.

راوی بخاطر دارد قبل از انقلاب و بعد از آن هم، حتی برای چاپ و توزیع اوراق مربوط به مجالس ترحیم هم مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه الزامی بوده، حالا چطور هرکس هر چه بخواهد آزادانه چاپ و منتشر می کند سوالی است که عزیزان ارشاد اسلامی شهرستان باید جوابگو باشند.