بانوان خوزستانی بخشی از طلاجات خود را برای بازسازی ایوان حرم علوی اهدا کردند

خورنا: شماری از بانوان نیک اندیش خوزستانی در چند روز اخیر بخشی ازطلاهای خود را به منظور کمک به بازسازی و طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع) اهدا کردند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: این بانوان که از شهرهای گتوند، اهواز، ایذه، دشت آزادگان،هندیجان و دزفول هستند طلاهای خود به وزن ۱۴۰گرم را به ستادهای شهرستانی بازسازی عتبات تحویل دادند.

ˈمحمدتقی چهارمحالیˈافزود: طلاجات اهدایی بدون دخل وتصرف ، پس از ذوب در کارگاه های مخصوص، برای استفاده نهایی در ایوان حرم علوی به نجف اشرف ارسال می شود.

وی افزود: بانوان خوزستانی تاکنون بیش از ۲۴کیلوگرم طلا و سکه به منظور کمک به بازسازی و طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع) اهدا کرده و در سه مرحله به نجف اشرف ارسال شده است.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در خرداد ماه ۱۳۸۹ با اجازه آیت الله ˈسیدعلی سیستانیˈ از مراجع معظم تقلید در عراق، مسوولیت بازسازی و طلاکاری ایوان حضرت علی (ع) را عهده دار شد.

این ستاد بازسازی و طلاکاری ۱۲هزار و ۵۰۰ خشت ایوان حرم علوی را ۱۲۵میلیارد ریال برآورد کرده است.

علاوه بر اهدای طلا، مردم خوزستان حدود ۶۰میلیارد ریال وجه نقد برای بازسازی ایوان حرم علوی کمک کرده اند.

بنا به اعلام رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان طبق برنامه بازسازی و طلاکاری ایوان حرم مطهر حضرت علی (ع) تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان هم اکنون پروژه ساخت پنج درب بارگاه امامین عسکرین (ع) در سامرا را نیز در دست اقدام دارد.