شمخانی در اهواز: اقتصاد مقاومتی خط‌شکن می‌خواهد

خورنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر ساختار مناسبی درست نکنیم و نتوانیم اقتصاد خودمان را از وابستگی به نفت رها کنیم با مشکل مواجه می‌شویم و ما باید آدم‌های خط‌شکن برای این کار داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علی شمخانی در دوازدهمین یادواره ۳ هزار و ۳۰۰ شهید جهاد کشاورزی و تجلیل از ایثارگران که صبح امروز در سالن امام رضا شهرک نفت برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که کنار همرزمان سابق خودم قرار می‌گیرم حس می‌کنم ۲۱ سال بیشتر ندارم. امروز هم یکی از همان روزهایی است که آن حس به من دست داده است و جا دارد قبل از هر چیز از کار ارزنده و قابل تقدیری که امروز جهاد کشاورزی انجام داده است، تشکر کنم.

وی ادامه داد: در سازمان‌هایی که ما داریم بازنشستگان حتی نمی‌خواهند از کنار ساختمان آنها رد شوند ولی امروز می‌بینیم که جهاد با یک کار خوب و قابل احترام همه را یک سالن جمع کرده است که از تمام سازمان‌ها می‌خواهم چنین مراسم‌هایی را برگزار کنند. چرا که ما هر وقت کنار هم باشیم کمتر خطا می‌کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: وقتی ما به افراد از پشت عینک نگاه می‌کنیم آنها را سرباز کشورهای دیگر قرار می‌دهیم و ما به همین دلیل مسئول هستیم. مردم فکر می‌کردند در زمان جنگ یک ارتش به نام ارتش عراق به کشور حمله کرد و ارتش، سپاه و جهاد از ایران به مقابله آنها پرداخت که این تفکر درست نیست چرا که در زمان جنگ ما سازماندهی درستی نداشتیم و به تدریج با با کاری بزرگ ارتش، سپاه و جهاد در این پیکار وارد شدند.

شمخانی خاطرنشان کرد: جنگ کار بسیار سختی بود در جنگ با شهادت و کشته شدن روبرو بودیم و زمان زیادی طول کشیده تا فرهنگ شهادت امروز در کشور عادی شود.

وی ادامه داد: در زمان جنگ همه به میدان آمدند تا توانستند پیروز شوند اگر ساختار مناسبی درست نکنیم و نتوانیم اقتصاد خودمان را از وابستگی به نفت رها کنیم با مشکل مواجه می‌شویم و ما باید آدم‌های خط‌شکن برای این کار داشته باشیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی جنگی که نیازمند مهارت خاص و آدم‌های خاص خود است. جهاد سازندگی ماموریتش شروع شده است و باید در این حوزه تمام مدال‌ها را درو کند.