فرماندار رامشیر: اعتیاد زلزله ای خاموش است

خورنا: هم اکنون آمار شیوع اعتیاد در استان ۱/۴ درصد است اما پایین آمدن سن اعتیاد به ۱۵ سال و نبود آمار دقیق از تعداد معتادین هشداری جدی برای مسئولین مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار خورنا از رامشیر، جلسه مشترک اعضا کمیته های تخصصی شوارای مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات فرمانداری رامشیر برگزار گردید.

در این جلسه سرپرست فرمانداری رامشیر اعتیاد را بزرگترین منکر جامعه امروز و به مثابه زلزله ای خاموش دانست و آموزش و فرهنگ سازی را بزرگترین هدف کمیته های مبارزه با مواد مخدر خواند و اظهار داشت : خوشبختانه امسال در موارد اندکی در بحث مواد مخدر از اهرم فشار و قوه قهریه استفاده شده و این رویکرد استقبال مردم را در پی داشته است.

همچنین دکتر مهدی قنواتی رئیس شبکه بهداشت و کمیته فرعی درمان با اشاره به اینکه نبود آمار دقیق از تعداد معتادین را یکی مشکلات پیش روی این کمیته  است نسبت به داروی خواب آوری به نام نوام که از ترکیبات خشخاش و توزیع آن در عطاری ها هشدار داد و خواستار بازرسی های مستمر در این رابطه شد.

در ادامه علی حمید رئیس دانشگاه پیام نور رامشیر با طرح این سوال که متأسفانه آمارها نشان می دهد میانگین حقوق یک معتاد۳۶۰ تا ۳۷۰ هزار تومان در ماه است و از طرفی ورزش کردن به عنوان یکی از مهمترین عاملهای پیشگری از اعتیاد شناخته شده چطور می توان انتظار داشت با هزینه های بالای عضویت در باشگاه ها فرد معتاد به اماکن ورزشی مراجعه کند؟

وی افزود : امروزه سن اعتیاد پایین آمده است از ۱۵ سال تا ۶۵ سال متغیر است و این در حالی که سن ورزشکاران بالا رفته است و از تعداد آنها کاسته شده و این آمار هشداری است برای مسئولین مبارزه با مواد مخدر.

در پایان جلسه جانشین رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان گفت : مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید از آحاد مردم شروع و همه اقشار جامعه کشانده شود.

سرهنگ کریم پور اذعان داشت : اکنون آمار شیوع اعتیاد در استان ۱/۴ درصد است که با توجه به جمعیت، موقعیت و مرزهای استان خوزستان با کشور عراق در مقایسه با دیگر استانها که آمار شیوع آنها بیش از ۳% می باشد آمار بسیار خوبی است و این آمار حاکی از نتایج مطلوب مبارزه جدی با مسئله اعتیاد است.

انتهای خبر/ رضا اکبری