سید حسن خمینی: با یک اسلام کاریکاتوری مواجه هستیم

خورنا: عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما امروز با یک اسلام کاریکاتوری مواجه هستیم، گفت: مهمترین خاصیت کاریکاتور این است که اجزای آن با هم تناسب ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سیدحسن خمینی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شصت و هشتمین اجلاس دانشگاه ضمن تقدیر از جاسبی رییس اسبق دانشگاه آزاد گفت: برای آقای جاسبی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدواریم آقای حمید میرزاده رئیس جدید دانشگاه آزاد نیز در کار خود موفق باشد و بتواند ما را به منزل مقصود برساند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما امروز با یک اسلام کاریکاتوری مواجه هستیم، گفت: مهمترین خاصیت کاریکاتور این است که اجزای آن با هم تناسب ندارد.

سیدحسن خمینی اظهار کرد: اگر قرار است فریاد هم بزنیم باید بر سر ظالم باشد و خیلی دوست داشتم آیت‌الله هاشمی در مورد اسلامی که امام(ره) داشتند، صحبت می‌کردند و می‌گفتند که امام(ره) چگونه اسلامی را دنبال می‌کردند.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یکی از بزرگترین یاران امام(ره) است، خاطرنشان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام(ره) این بود که در حضورش نمی‌توانستیم غیبت کنیم و اگر چنین کاری می‌کردیم امام(ره) جلسه را ترک می‌کردند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد صفتی اسلامی دارد و باید همان اسلام واقعی در دانشگاه آزاد جریان داشته باشد و ما باید باور کنیم که در اسلام دروغ، غیبت، تهمت و حسد وجود ندارد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: باید آنچنان که به ظواهر دین توجه می‌کنیم، باطن آن را نیز پاس بداریم و دلیل اینکه ما هرچقدر تلاش می‌کنیم ولی نتیجه نمی‌گیریم این است که در جان و دل ما این مسئله نهادینه نشده است.

سیدحسن خمینی ادامه داد:‌ امام(ره) تدریس اخلاقش به بیان نبود بلکه به اشراق بود و اگر کسی به وی نزدیک می‌شد آرامش روحی می‌‌گرفت و این به حوزه مغناطیس اخلاق برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که به آن چیزی که می‌گوییم وفادار نیستیم ما باید دل‌های خودمان را بشوییم تا دل جامعه شسته شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه صحبت‌ کردن در مقابل آیت‌الله هاشمی سخت است، تصریح کرد: صحبت کردن و سخنرانی در همه جا سخت است ولی در مقابل ایشان سخت‌تر است.

سیدحسن خمینی در خاتمه برای امام (ره)، خدمتگزاران مملکت، دانشگاه آزاد، ملت و نظام جمهوری اسلامی دعا کرد.